מאבק הגלידה

בן אנד ג'ריס תבעה את יונילוור בגלל ישראל

חברת הגלידות 'בן אנד ג'ריס' תבעה את תאגיד יונילוור העולמי בעקבות ההסדר שחתם עם הזכיין הישראלי של הגלידה שיאפשר לו למכור את הגלידה גם בשטחי יו"ש (חדשות, עולם)

מפעלי הזכיין הישראלי בקרית מלאכי (צילום: פלאש 90)

חברת הגלידות בן אנד ג'ריס תבעה את תאגיד יונילוור העולמי בעקבות ההסדר שחתם עם הזכיין הישראלי של הגלידה שיאפשר לו למכור אותו גם בשטחי יו"ש.

כזכור, חברת הגלידה הודיעה לפני כשנה כי תאסור את מכירת הגלידות שלה בשטחי יו"ש. הזכיין הישראלי, אבי זינגר התנגד למהלך ובעקבות כך הודיעה לו החברה כי הזיכיון שלו לא יחודש. בעקבות הפרסום על כך איבדה חברת יונילוור כ-12 מיליארד דולר בעקבות הסרת השקעות מהחברה. ביונילוור הבינו את עצמת הנזק והודיעו כי יאפשרו את מכירת הגלידות בכל מקום בישראל.

בין יונילוור העולמית והזכיין נחתם הסדר חדש במסגרתו האריזות ישונו מעט, כשדמויות המייסדים של החברה יוסרו מהן וכמו כן הן תהיינה ללא כיתוב באנגלית.

בהצהרה משותפת של שר החוץ יאיר לפיד ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי לאחר אותו הסדר נכתב, כי "ישראל מברכת על הודעת יוניליוור על כך שחברת בן אנד ג'ריס בישראל תמשיך למכור גלידה ללא אפליה, ומברכת את אבי זינגר, הבעלים של בן אנד ג'ריס בישראל, על ההסכם שהושג. מדובר בניצחון ערכי חשוב נגד האפליה והאנטישמיות העומדות בליבו של קמפיין החרם על ישראל".

כעת, מנסה בן אנד ג'ריס לסכל את המהלך והיא תבעה את חברת האם שלה בטענה שמכירת הגלידות ביו"ש מנוגדת לערכים שלה. לפי התביעה, הדבר "חותר תחת היושרה החברתית שבן אנד ג'ריס בנתה במשך עשרות שנים". בין החברות היה הסכם שלבן אנד ג'ריס תהיה עצמאות בכל הנוגע למדיניות החברתית של החברה, אך לאחר הפסדי הענק שספגה יונילוור בעקבות כך, החליטו בתאגיד המזון כי לא מדובר בהחלטה חברתית כי אם כלכלית גרידא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר