"קשה לו לשכב"

אחותו של הרודן הצפון קוריאני רמזה: "הוא היה חולה קשה בקורונה"

במדינה המסוגרת הכריזו הלילה, כי הם הצליחו למגר את הקורונה בארצם, אחותו של המנהיג קים ג'ונג און, חשפה כי הוא היה חולה קשה; "הוא לא יכול היה לשכב במיטה" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
קים ג'ונג און (צילום: סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית)

רק לפני מספר חודשים הודתה צפון קוריאה באופן רשמי, כי מגפת הקורונה חדרה גם לתחומה והם מתכננים להטיל סגר, אמש (רביעי) הודיע המנהיג קים ג'ונג און, כי הם הצליחו לנצח את הקורונה וכל תקנות החירום מוסרות.

כזכור לפני מספר חודשים הודו בקוריאה הצפונית כי המגפה פרצה גם במדינה שלהם, לאחר שנתיים רצופות בהן הכחישו שהקורונה הגיעה למדינה המסוגרת, לאחר שהודו בהתפרצות, הרשויות הודיעו כי יש כחמישה מיליון נדבקים, אך אף אחד לא באמת יודע כמה נדבקו שם, הן בגלל הדיווח הלא-אמין של השלטונות והן בשל חוסר בדיקות הקורונה במדינה.

בהודעה שמסר הרודן קים אמש, הוא סיפר איך הם הצליחו לנצח את הקורונה ואיך אחוז התחלואה אפסי, אחותו של קים - קים יו ג'ונג, נאמה אף היא וסיפרה שגם אחיה נדבק בקורונה.

"הוא חלה בקורונה והוא לקח את זה קשה, היה לו חום גבוה, אך למרות זאת, הוא לא יכול היה לנוח לרגע וכל הזמן הוא התרוצץ כדי לדאוג לעם שלו שחייב את הטיפול המסור שלו", סיפרה האחות.

האחות לא הסתפקה בתיאורים הללו והאשימה את דרום קוריאה בהתפרצות המחלה בשטח הצפון והבהירה: "עלוני התעמולה שנשלחו מהדרום הכילו בתוכם את הנגיף וזה מה שגרם להתפרצות במדינה הנקייה שלנו. לא נשב יותר בחיבוק ידיים מול הדורסנות מהדרום, תהיה לנו בקרוב תגובה קטלנית במידה והם ימשיכו לשלוח תעמולה דרך הבלונים".

לפני כחודשיים דווח ב'כיכר השבת', כי בדרום-מערב צפון קוריאה פרצה בתקופה האחרונה מגיפת מעיים מסתורית. על פי ההערכות, כ-800 משפחות כבר נדבקו במחלה המסתורית. בדרום קוריאה טענו כי הנגיף החדש שהתפרץ בצפון קוריאה יכול להיות גם פשוט מחלת הטיפוס או הכולירה.

בסוכנות התקשורת הממלכתית של צפון קוריאה דיווחו על התפרצות מגיפת המעיים בדרום-מערב המדינה סמוך למחוז הוואנגנה. עוד דווח כי בני משפחתו של שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, רקחו תרופות מיוחדות בניסיון להביא לפתרון למחלה המסתורית.

בכלי התקשורת בצפון קוריאה דיווחו, כי משפחות שזכו לקבל את התרופות של משפחת קים "בכו מהתרגשות" וקראו "יחי החבר קים ג'ונג און".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר