"הרדימו אותנו"

בישראל חוששים: איראן תקבל את ההצעה הסופית

באיראן שוקלים להשיב בחיוב להצעה הסופית שניתנה להם בשבוע שעבר, ובישראל חוששים, כי ארה"ב "הרדימה את ישראל" - ונתנה לחשוב שהם ירדו מהסכם הגרעין (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
"גרעין איראני" | תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

השיחות בין איראן למעצמות העולם חוו עליות וירידות במהלך החודשים האחרונים, אך ייתכן כי באיראן יסכימו להצעה הסופית - שכוללת חזרה להסכם הגרעין המקורי, האיראנים מצפים לערבויות לגבי הסנקציות ולכן לא השיבו כן, בישראל חוששים מחוסר גיבוי אמריקני.

לפני כשבוע הועברה לאיראן ההצעה האחרונה הכוללת חזרה להסכם הגרעין שנחתם עמה בזמן ברק אובמה, באיראן עצמה היה חילוקי דעות בנוגע לקבלת ההסכם, אך ביממה האחרונה הם העבירו מסר, כי במדיה וארה"ב תהיה רצינית, ניתן יהיה לחתום על ההסכם בימים הקרובים.

שר החוץ האיראני אמר: "אם ארה"ב לא משחקת איתנו אנחנו נחתום על ההסכם, אך מנגד חייבים לכבד גם אותנו ואת הקווים האדומים שלנו, יש לנו תוכנית אחרת במידה והשיחות עם שרי המערב ייכשלו", אמר שר החוץ האיראני. בתקשורת האיראנית מבהירים, כי נראה שהנהגת המדינה היא בעד חתימה על ההסכם.

בארה"ב הבהירו כי הם מעוניינים לחזור להסכם, רק במידה שהתיקים שנפתחו בעקבות האורניום הלא-מוסבר שהתגלה באיראן - ייסגרו.

על פי הדיווח בווינט הבוקר, בישראל חוששים מוויתורים אמריקניים של הרגע האחרון, שיאפשרו את חזרתה של איראן להסכם. בין וושינגטון לירושלים מתנהלים בימים האחרונים חילופי דברים, כאשר בירושלים מנסים למנוע ויתורים ודורשים מהאמריקנים שלא לחזור בהם מהתחייבויות עבר שלה לישראל שלא לוותר לאיראנים.

בישראל חוששים בעיקר מ"התיקים הפתוחים", וראש המל"ל קיים בנושא זה שיחות עם סאליבן האמריקני. בכירים בישראל אומרים כי אם איראן תחזור להסכם, ישראל לא תהיה מחויבת אליו ותעשה הכול לחבל בתוכנית הגרעין האיראנית; "נמרר להם את החיים", אומרים גורמים בישראל.

עוד על פי הדיווח, בחדרים סגורים אומרים בכירים בישראל כי ישנה אכזבה מההתנהלות האמריקנית ובירושלים יש תחושה שהאמריקנים "הרדימו את ישראל" ורימו אותה לחשוב שלא תהיה חזרה להסכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר