עונשי מוות ותכנית להומלסים

מחשב מסלול מחדש? כך טראמפ רואה את הכהונה הבאה שלו בצל החקירות

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בשבועיים האחרונים החל לחשוף פרטים והבטחות ליום שבו, אם יצליח, לחזור לבית הלבן אחרי הבחירות בשנת 2024 וכל זאת - בצל חקירות מתמשכות (חדשות בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

לראשונה מאז עזב את תפקידו כנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ הצהיר הצהרות שונות במהלך כמה כנסים בשבועיים האחרונים בהן שורה של הצהרות לקראת הבחירות שיתקיימו בעוד כשנתיים בהן ינסה לחזור לבית הלבן.

לצד נאומיו בתקיפים, טראמפ ממשיך לטעון כי הוא חף מפשע וכי מדובר ב"ציד מכשפות", זאת בצל סירוב רשויות החוק לחשוף את ההצדקה לפשיטה על האחוזה שברשותו על ידי ה-FBI.

יצויין כי עד כה טראמפ לא הכריז באופן רשמי על התמודדותו, אך לטענת רבים ההכרזה הרשמית היא רק עניין של זמן עבור הנשיא ה-45 של ארצות הברית הטוען לזיוף בחירות 2020 שהדיחו אותו מהשלטון לטובת הנשיא ביידן הדמוקרטי.

באתר החדשות 'וושינגטון פוסט' פרסמו כתבה נרחבת אודות ההבטחות השונות של הנשיא לשעבר, בהן - שינוי שיטת ההצבעה, עונש מוות לסוחרי סמים ופתרון להומלסים.

מוות לסוחרי סמים

במהלך נאום שנשא טראמפ בלאס וגאס אמר כי הוא תומך בעונש מוות לסוחרי סמים וכי "אם אתם תסתכלו על מדינות בכל רחבי העולם, לא משנה לאן תלכו, היחידות שאין להן בעיית סמים הן אלה שמקנות עונש מוות לסוחרי סמים".

טראמפ נחשב לתומך נלהב של עונש המוות, בעוד יריבו הנשיא ג'ו ביידן דבק בעצירת עונשי המוות בארצות הברית. בתקופת ממשל טראמפ, כך על פי כלי תקשורת אמריקנים, 13 בני אדם הוצאו להורג על ידי בית משפט.

בעוד על פי סקרים בארצות הברית רוב האמריקנים מעוניינים בביטול עונש המוות, כ-70 אחוזים מתומכי המפלגה הרפובליקנית תומכים בהשארת עונשי המוות על כנם.

שכונות של הומלסים

במהלך נאומיו השונים לאחרונה, התייחס הנשיא לשעבר טארמפ לבעיית חסרי הבית ברחבי ארצות הברית וטען כי יפעל להקמת "ערי אוהלים" עבור הישנים ברחובות.

על פי הבטחתו של טראמפ - אותן שכונות אוהלים ייבנו בפאתי מטרופולינים גדולים ברחבי ארצות הברית שילוו על ידי אנשי מקצוע.

מקורבים לטראמפ טוענים כי תכנית זו עשויה לספק פתרון דיור ושיקום עבור מאות אלפי ואף מיליוני חסרי בית ברחבי המדינה.

במהלך נאום שנשא בדאלאס לפני עשרה ימים אמר טראמפ כי "הדרך היחידה שבה תוכל להסיר את המאהלים חסרי הבית ולתבוע בחזרה את העיר התחתית שלנו היא לפתוח תוכניות גדולות, שטחים גדולים, של קרקעות זולות יחסית על שולי הערים השונות ולהביא אנשי רפואה, פסיכיאטרים, פסיכולוגים ומומחי גמילה מסמים."

מלחמה ב"שלטון הפקידים"

טראמפ חזר על הטחתו להמשיך בפעולה שביצע זמן קצר לפני תום כהונתו - הענקת סמכות לפיטורי פקידים פדרליים. הדבר הגיע עד לפתחו של בית המשפט, אך הנשיא ביידן נכנס בינתיים ביטל את הצו של טראמפ - שכעת מבטיח להמשיך ולנסות להחזיר את הרפורמה השנויה במחלוקת.

"הגיע הזמן שהקונגרס יעביר רפורמות היסטוריות שכל ביוקרט שיהיה מושחת, לא כשיר או מיותר יוכל לשמוע את מה שלא שמע מעול - אתה מפוטר!"

לצד זאת, נאומיו השונים של טראמפ עדיין נאמרים כשהנשיא לשעבר טרם הכריז על מועמדותו לתפקיד וכשהדרך חזרה לבית הלבן ארוכה וכלל לא בטוחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר