בריאיון מיוחד

זלנסקי: "אם הייתי מגלה לציבור על הפלישה, היינו נכבשים תוך שלושה ימים"

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי התייחס בריאיון מיוחד לפרויקט החוזר להערכות המודיעין שלפני הפלישה | בריאיון התייחס לימים שלפני הפלישה ולסיבה שלא חשף את ההערכות שידע (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: לשכת נשיא אוקראינה)

בריאיון מיוחד שהעניק לעיתון 'וושינגטון פוסט', התייחס נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לשבועות שלפני הפלישה הרוסית לאוקראינה ולהערכות המודיעיניות.

כך למשל התייחס להערכה המודיעינית שהועברה אליו על ידי ה-CIA לפיה רוסיה מתכננת להגיע לשדה הסטומל כפי שקרה, זאת כשהכוחות האוקראינים באיזור היו מועטים למרות המודיעין: "לגבי שדה התעופה, כחצי שנה לפני כל זה, ואולי אפילו קודם לכן, אם אתם זוכרים, הייתה התכנסות של חיילים בשטח בלארוס וכן הלאה.

פנינו לכל השותפים שלנו ואמרנו להם שאנחנו מאמינים שכך הם יפעלו. הם התאמנו שם - וזה היה ידוע - ללכוד או להפציץ נקודות תשתית מרכזיות. הם התאמנו, היו להם תוכניות לכבוש את שדה התעופה בוריספיל וכן הלאה".

עוד אמר זלנסקי: "הם (רוסיה צ"ב) השתמשו במפות, והדרך שבה הם תפסו דברים, חלק מהדרכים שלהם היו זהות לאלו של הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה. אז להגיד שתכננו כאן משהו ייחודי, זה בלתי אפשרי. כל מה שהיה לנו, זה היה שם.

אני לא מוכן לדבר על כל מה שברנס (ראש ה-CIA צ"ב) דיבר עליו, אבל הסימנים העיקריים שלו היו על איומים על חיי. ואלו לא היו האותות הראשונים - הם הגיעו מכל מקום, משירותי המודיעין שלנו, מעמיתים זרים וכן הלאה" הוסיף זלנסקי.

בהמשך הריאיון אמר: "ברגע שהחלה הפלישה בקנה מידה מלא, מאותו רגע ואילך, הכלכלה שלנו הפסידה 5 מיליארד דולר עד 7 מיליארד דולר בחודש.

אתה יודע את הכסף שהשותפים שלנו (מדינות המערב צ"ב) נותנים לנו, אנחנו לא יכולים להוציא את הכסף על משכורות צבאיות. בכל זה יש איזשהו פרדוקס עולמי. אני צריך כסף כדי שלא אאבד את המדינה שלי. אבל אני לא יכול להוציא את הכסף הזה על משכורות צבאיות. לכן, במקביל לפיצוצים וההפגזות, היה לי סיפור מאוד בעייתי.

אני צריך לשלם משכורות לאנשים שהולכים לשם ומתים. ואתה חסר תקווה. אין לי זמן לנמקות, אזהרות, התחייבויות - יש לי רק משימה לעשות. אסור לי לאפשר להם לכבוש את אדמתנו, ואני צריך לשלם לאנשים שמתים. זה בדיוק מה שזה נשמע. אין סנטימנטים. אתה צריך לעשות את זה כל חודש."

"כשמדובר בכל האזהרות או האותות של שותפים מסוימים, הנה מה שהסברתי להם: אם אין לנו מספיק נשק, יהיה לנו קשה להילחם. נילחם בהם, זה בטוח. והם לא רוצים לדבר."

בהמשך הסביר למה לא חשף כמעט מתכניות הפלישה הרוסית מראש לאזרחי אוקראינה ואמר: "אתה לא יכול פשוט לומר לי, "תשמע, אתה צריך להתחיל להכין אנשים עכשיו ולהגיד להם שהם צריכים לשים כסף, הם צריכים לאגור אוכל." אם היינו מעבירים את זה - וזה מה שכמה אנשים רצו, שלא אציין בשמותם - אז הייתי מפסיד 7 מיליארד דולר בחודש מאז אוקטובר האחרון, וברגע שבו הרוסים אכן תקפו, הם היו כובשים אותנו תוך שלושה ימים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר