בזמן שג'ונסון נופש

סקר חדש: המועמדת מגדילה פער מהמיליונר ותחליף את ג'ונסון

המירוץ במפלגה השמרנית להחלפת בוריס ג'ונסון נמשך, ועל פי סקר חדש, שרת החוץ ליז טראס מגדילה את הפער משר האוצר לשעבר רישי סונאק שהיה מהגורמים לנפילת ג'ונסון (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

על פי סקר חדש שפורסם היום (חמישי) באמצעות חברת הסקרים האירופית 'YouGov' עולה כי שרת החוץ ליז טראס מגדילה את הפער מהמתחרה רישי סונאק בקרב על הנהגת המפלגה השמרנית ועל ראשות הממשלה הבריטית.

על פי הסקר, טראס מובילה על שר האוצר לשעבר ב-32 אחוזים, כש-66 אחוזים מחברי המפלגה תומכים בטראס לעומת 34 אחוזים בלבד בסונאק. על פי הסקר, 13 אחוזים עדיין לא החליטו במי יתמכו - אך אלו לא נספרו בסקר.

היריבות בין שרת החוץ לשר האוצר לשעבר גוברת ככל שהזמן חולף, בין היתר בשל מחלוקת על התמודדות עם המשבר הכלכלי החמור בבריטניה.

בנוסף, סונאק, ששימש לאחרונה כשר אוצר, הפנה גב לג'ונסון לפני כמה שבועות הודיע על התפטרותו מהממשלה בשל שקרים של ג'ונסון - מה שהביא לבסוף את ג'ונסון להתפטר בחוסר ברירה שכשכחמישים בעלי תפקידים התפטרו מתפקידם בעקבות סונאק.

חברי המפלגה השמרנית מצביעים בימים אלו עבור המועמד המועדף עליהם מבין השניים ותוצאות צפויות ב-5.9 - יום שני בעוד שבועיים וחצי.

אם סונאק יצליח לכבוש את ראשות הממשלה יהיה לראש הממשלה הראשון בבריטניה ממוצא של מהגרים - הודו. בנוסף, סונאק הוא אחד מהפוליטיקאים העשירים ביותר בבריטניה.

אם שרת החוץ טראס תכבוש את כס ראש הממשלה תהפוך לראש הממשלה האישה השלישית - אחרי מרגרט תאצ'ר ותרזה מיי.

המועמד שינצח, יהפוך לראש ממשלת בריטניה, ויוביל את המפלגה השמרנית בבחירות הצפויות לכל היאוחר בתחילת שנת 2025.

על פי הסקר - ג'ונסון עדיין יותר פופולארי משני המועמדים והיה מנצח אותם - אם היה מתמודד היה זוכה ב-46% לעומת 23% לסונאק ו-24% לטראס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר