מתקפה נגד אזרחים?

אוקראינה ממשיכה במתקפה הצבאית, רוסיה החשיכה ערים מרכזיות במדינה

האוקראינים מדווחים על הפסקות חשמל נרחבות במזרח אוקראינה, בין היתר בערים חרקוב וסומי כמו גם הפסקות מים, לטענתם מדובר במתקפת נגד רוסית (חדשות בעולם)

טנקים רוסיים נטושים בחרקוב (צילום: מתוך טוויטר)

צבא אוקראינה המשיך גם אמש (ראשון) במתקפת-הנגד המוצלחת שבה פתח בשבוע שעבר במחוז חרקוב בצפון-מזרח המדינה כשהם מגרשים את הצבא הרוסי וכובשים מחדש 3000 קמ"ר. לטענת האוקראינים הם כבר הגיעו לגבול עם רוסיה ומשם הם ממשיכים את הכיבוש מחדש לכיוון מזרח ודרום.

האוקראינים מדווחים במקביל, על הפסקות חשמל נרחבות במזרח אוקראינה, בין היתר בערים חרקוב וסומי, וכן במחוז דניפרופטרובסק שבמרכז המדינה. בחרקוב דווח כי בשל הפסקת החשמל נרשמו גם שיבושים בתשתית המים.

לטענת האוקראינים מאחורי התקלות הקשות והמכבידות עומדת מתקפה רוסית כנגד התשתיות האזרחיות, כנקמה על הצלחת המבצע הצבאי האוקראיני שהביא לנסיגה משמעותית של הכוחות הרוסיים במדינה.

לפי הרשויות בחרקוב, שני טילי שיוט רוסיים פגעו בתחנת חשמל באזור ושריפה פרצה בה. בהמשך גם הנשיא וולודימיר זלנסקי האשים את רוסיה במתקפה שהביאה לדבריו ל"החשכה מוחלטת" באזורים נרחבים במזרח אוקראינה.

זלנסקי ציין כי הפסקות חשמל דווחו גם במחוז דונייצק שבחבל דונבאס, ולטענתו רוסיה תקפה בכוונה תשתיות אזרחיות: "המטרה היא לשלול מאנשים אור וחימום", כתב בטוויטר.

ברוסיה בה עדיין מנסים להבין את מימדי התבוסה באוקראינה, טרם הגיבו להאשמות הללו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר