קריסה בארץ הארזים

בנקים נסגרו: אזרחי לבנון נאלצו לשדוד את חשבונותיהם

תופעה בימים האחרונים בלבנון, שם מגיעים אזרחים הזקוקים לכסף לסניפי הבנק שלהם, ושודדים את חשבונותיהם בעקבות המצב הקשה • אישה שדדה עם אקדח צעצוע - בשביל אחותה החולה (בעולם)

(צילום: מתוך הרשתות החברתיות בלבנון)

המצב הכלכלי הקשה בלבנון, הביא להוראה בכל הבנקים הפעילים במדינה, להגבלת הסכום שיכולים האזרחים למשוך מחשבונות הבנק האישיים שלהם - ובתגובה, התפתחה תופעה של אזרחים ששודדים את החשבון שלהם. היום (שישי) הודיעו בנקים רבים כי יהיו סגורים בשבוע הבא.

היום לבד דיווחו כלי התקשורת בלבנון על חמישה מקרים בהם אזרחים נקטו באלימות בתוך סניפי בנקים, לעיתים תוך איום בנשק חם, במטרה לקבל חזרה את הכסף שלהם.

במהלך השבוע נספרו שבעה מקרים ולכן הודיעו הבנקים כי ייסגרו במחאה לשלושה ימים, החל מיום שני הקרוב.

הסיפור שזכה היום לכותרות רבות מבין כל ניסיונות השוד בבנקים, היה בשעות הבוקר, כאשר אזרח לבנוני חמוש נכנס לסניף בנק באל-ראזיה שבדרום לבנון ואיים להצית את הסניף במידה ולא יקבל את הכסף שבחשבונו.

האזרח, מוחמד רדא קרקמאז, קיבל את כספו, כ-19 אלף דולר, אך זמן קצר לאחר מכן הסגיר עצמו לידי כוחות הביטחון שהגיעו למקום.

התופעה התפשטה בעקבות סיפורה של סאלי חאפז, שהייתה מהראשונות לשדוד סניף בנק, ועשתה זאת ביום רביעי האחרון באמצעות אקדח דמה.

היא התפרצה לתוך סניף בנק בעיר הבירה ביירות ואיימה לשרוף את עצמה אם לא תקבל את הפקדון של אחותה, חולת סרטן, כדי שתשלים את הטיפולים שלה במחלה.

בעקבות האיומים, הצליחה לקבל כך מהבנק 13 אלף דולר בנוסף ל-30 מיליון לירות לבנוניות מכספי הפיקדונות - והפכה לגיבורת היום בביירות ובלבנון.

אזרחים רבים טענו ברשתות החברתיות כי השודדים הם הצודקים, וכי הגנבים האמיתיים הם הבנקים, המסרבים להעניק לבעלי החשבונות שהפקידו אצלם, את כספם חזרה.

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר