"פוטין משוגע"

תבהלה ומהומות ברוסיה: צווי גיוס חולקו, יותר מאלף עצורים

החלטת הקרמלין לגייס מאות אלפי לוחמים חדשים מעוררת מהומות ענק והפגנות ברחבי רוסיה. לפי הדיווחים יותר מאלף אזרחים נעצרו (מלחמה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הפגנות נגד המלחמה. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

מאות מפגינים נעצרו היום (רביעי) ברוסיה, לאחר שמחו נגד החלטת פוטין לגייס באופן חלקי כ-300 אלף לוחמים חדשים שיסייעו במלחמה בחזית האוקראינית.

בארגון זכויות האדם הרוסי קבעו כי מספר העצורים אף חצה את האלף. לפי הדיווח ב-BBC, המספר הרב ביותר של העצורים נרשם בערים סנט פטרבורג ומוסקבה הבירה. אחרים נעצרו בסיביר, ביקטרינבורג, באירקוטסק וערים נוספות.

בתוך כך, המונים מנסים להימלט מרוסיה. כרטיסי הטיסה לימים הקרובים למדינות אליהן קל להימלט מגיוס - אזלו. כך למשל כרטיסים לטורקיה, אזרבייג'ן וארמניה אזלו במהירות אחרי שנמכרו במחירים מופקעים בידיעה שרוכשי הכרטיסים מעוניינים להימלט מגיוס לשורות הצבא הרוסי.

שר ההגנה סרגי שויגו אמר היום בצהריים כי חתם על הצו של חוק הגיוס החדש, והורה לאנשי הצבא לפעול כבר מעכשיו לגיוסם של הציבור אותו פוטין רוצה לגייס.

בחיפושים במנועי חיפוש ברוסיה החלו להיות פופלארים גם מונחי חיפוש כמו "איך לשבור לעצמי את היד". הפרשנית קסניה סבטלובה פרסמה בחשבון הטוויטר שלה כי ברוסיה אף עלו הצעות למי שמיועד לגיוס לשדוד חנויות: "לכו תגנבו משהו במכולת. כך תקבלו שנה-שנתיים בכלא. על השתמטות תקבלו 10 שנים".

במקביל, בשל ההחלטה הרוסית, במערב נערכים להטלת סנקציות נוספות על רוסיה ואף נשקלת ניתוק מוחלט של כלל הבנקים ממערכת התשלומים העולמית 'סוויפט'.

שר ההגנה הליטאי אמר כי הצבא הליטאי מתכוון להיכנס לכוננות בעקבות ההחלטה של נשיא רוסיה פוטין על גיוס של 300 אלף חיילים.

"מכיוון שהגיוס הצבאי של רוסיה יתקיים גם בסמוך לגבולותינו, (אזור קלינינגרד), כוח התגובה המהירה של ליטא מוכנס למצב כוננות גבוהה על מנת למנוע כל פרובוקציה מצדה של רוסיה." כתב השר.

בנאומו הבוקר, אמר נשיא רוסיה פוטין כי "כדי להגן על המדינה והעם, נשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו".

עוד אמר פוטין: "המערב רוצה להחליש, לפלג ולהרוס את רוסיה. הוא אומר את זה בגלוי שהם פירקו את ברית המועצות ב-1991, ועכשיו הגיע הזמן לעשות את אותו הדבר לרוסיה".

"אם שלמותנו הטריטוריאלית תאוים, רוסיה תשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה. זהו לא בלוף" איים הנשיא הרוסי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר