ברזיל בוחרת

הנשיא מכחיש הקורונה מתמודד נגד המושחת שישב בכלא

מיליונים יצאו היום לבחור אם נשיא ברזיל בולסונארו ימשיך לכהונה נוספת או שיוחלף על ידי הנשיא לשעבר לולה שישב בכלא על מעשי שחיתות (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

ברזיל יוצאת להצביע: מוקדם יותר היום (ראשון) יצאו מיליונים לבחור את נשיא ברזיל הבא - ויכריעו אם נשיא ברזיל הנוכחי ימשיך לכהונה נוספת או שיוחלף על ידי הנשיא לשעבר לולה.

שני המועמדים המובילים מפורסמים מאוד בברזיל ובעולם כולו ונראה כי שניהם נושאים תיק עמוס בבעיות והתנהלויות שאינן נאותות.

המועמד הראשון וגם המוביל בסקרים הוא הנשיא לשעבר לואיז אינסיו דה סילבה, ששימש בתפקיד לפני כעשור ועזב בבושת פנים לאחר שנפתחו נגדו תיקים פליליים בגין שחיתות, כשבעקבותם נגזרו עליו 12 בכלא, אך שוחרר בעקבות שינוי בחקיקה בברזיל ובעקבות ביטול הרשעתו.

אובמה ולולה (הבית הלבן)

מאז החל בקמפיין המנסה למצב את עצמו בתור האדם שיכול להחליף את הנשיא בולסנארו. בבית המשפט הכריעו כי לא תהיה בעיה עבור לולה להתמודד שוב לנשיאות, זאת לדבריהם בשל ליקויים במשפט השחיתות שלו.

בעיני מתנגדיו של לולה, הנשיא לשעבר משמש כסמל השחיתות של ברזיל וחזרתו לשלטון מבעיתה אותם. אך מסתבר כי גם המועמד השני לא מוצלח הרבה יותר.

המועמד השני המוביל בסקרים הוא הנשיא הנוכחי, ז'איר בולסונארו כשבתקופת כהונתו פרצה מגיפת הקורונה, כשהוא התעקש שלא לנקוט בצעדים נגד המגיפה שהביאה למותם של כמעט 700 אלף ברזילאים.

על פי ההערכות, לולה צפוי לנצח את בולסנארו כבר בסיבוב הראשון.

בולסנארו וטראמפ

במדינה מעריכים כי הנשיא הנוכחי, במקרה ויפסיד, ינסה להתבצר בארמון הנשיאות ויסרב לעזוב בטענה לזיוף התוצאות, זאת בדומה למה שעל פי הדיווחים ניסה לעשות נשיא ארצות הברית טראמפ.

הקמפיינים של שני המועמדים הפכו לאגרסיביים מאוד האחד כלפי השני, דבר שהגביר עוד יותר את הלהבות בתוך תקופת בחירות.

היחס לישראל

בולסנארו לאורך השנים האחרונות הציב תמיכה כמעט חסרת תקדים מצדה של ברזיל, ואף במהלך קמפיין הבחירות הקודם הבטיח להעביר את השגרירות הברזילאית לירושלים.

יודח מתפקידו? בולסנארו לצד נתניהו בכותל (Alan Santos/PR)

לעומתו, הנשיא לשעבר לולה נקט בקו פרו פלסטיני מובהק ואף הכיר ברשות הפלסטינית כמדינה ופתח שגרירות - אותה הבטיח בולסנארו לפרק.

ייתכן והנשיא הנוכחי יחליט כי הוא מערער על התוצאות וברזיל תהיה בדרך לכאוס. אנחנו ב'כיכר השבת' נמשיך ונעקוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר