חשש בהאיטי

שמונה מתו: חשש להתפרצות מחודשת של המחלה הקשה

חשש להתפרצות מסוכנת של מחלת הכולרה באי האיטי. על פי הדיווחים מהמדינה, לפחות שמונה בני אדם מתו עד כה כשנדבקו בכולרה (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

חשש להתפרצות מסוכנת של מחלת הכולרה בהאיטי. על פי הדיווחים מהמדינה, לפחות שמונה בני אדם מתו עד כה מהמחלה בדרום הבירה פורט או פרינס וישנו חשש כבד כי המחלה תתפשט ותביא שוב למותם של עשרות אלפים כפי שקרה לפני כ-12 שנה.

המחלה הקשה שכמעט נכחדה מהעולם מתפשטת בעיקר במקומות עם תנאי מחייה צפופים במיוחד ועם תנאים תברואתיים ירודים כפי שיש בשכונות העוני בהאיטי בהן אנשים צורכים מים עומדים שאינם נקיים כלל.

משרד הבריאות בהאיטי הזהיר את התושבים מפני התפשטות המחלה, שיכולה לגרום לתסמינים של שלשולים קשים ולהתייבשות, שיכולים להביא לבסוף גם למוות במקרה של מחסור בטיפול רפואי הולם כפי שיכול לקרות במדינות עניות.

בעולם חוששים מפני שובה של המחלה שכמעט נעלמה לחלוטין מהעולם המודרני וגם האו"ם הודיע כי ישלח צוותי חירום לאזורים בהם דווח על התפרצות המחלה.

כאמור, זו אינה הפעם הראשונה של התפרצות המחלה בהאיטי. בשנת 2010 מחלת הכולרה התפשטה במהירות רבה במדינה, הדביקה כ-800 אלף בני אדם וגבתה את חייהם של 10 אלף קרבנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר