הנשיא הקודם נגד הנוכחי

אין הכרעה ברורה: אלו תוצאות הבחירות לנשיאות ברזיל

עשרות מיליוני אזרחי ברזיל יצאו אתמול להצביע על מי ינהיג את המדינה, אך בתום ספירת הקולות התברר כי אין הכרעה ושני המעומדים - הנשיא הנוכחי והנשיא לשעבר, ייאלצו ללכת לסיבוב שני (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
זאיר בולנסונרו (צילום: שאטרסטוק)

עשרות מיליוני אזרחים (מתוך 156 מיליון בעלי זכות בחירה. צ"ב) יצאו אתמול (ראשון) להצביע בבחירות לנשיאות ברזיל, אך היום מתברר כי אין הכרעה ברורה, ושני המועמדים ימשיכו לסיבוב שני.

בתום לילה של ספירת קולות, רשות הבחירות המרכזיות של ברזיל הודיעה היום, כי עלו לסיבוב שני, שני המועמדים המובילים בבחירות- הנשיא המכהן ז'איר בולנסונרו והנשיא לשעבר אינסיו לואיז לולה דה סילבה, הבחירות החוזרות ייערכו בעוד פחות מחודש - ב-30 באוקטובר.

על פי דיווחי הרשויות בברזיל, לאחר שנספרו 98 אחוזים מהקולות הנשיא לשעבר דה סילבה מוביל והוא קיבל כ-48 אחוזים מכלל הקולות, הנשיא המכהן בולנסונרו קיבל 43.8 אחוזים מהקולות.

שני המועמדים המובילים מפורסמים מאוד בברזיל ובעולם כולו ונראה כי שניהם נושאים תיק עמוס בבעיות והתנהלויות שאינן נאותות.

המועמד הראשון וגם המוביל בסקרים הוא הנשיא לשעבר לואיז אינסיו דה סילבה, ששימש בתפקיד לפני כעשור ועזב בבושת פנים לאחר שנפתחו נגדו תיקים פליליים בגין שחיתות, כשבעקבותם נגזרו עליו 12 בכלא, אך שוחרר בעקבות שינוי בחקיקה בברזיל ובעקבות ביטול הרשעתו.

מאז החל בקמפיין המנסה למצב את עצמו בתור האדם שיכול להחליף את הנשיא בולסנארו. בבית המשפט הכריעו כי לא תהיה בעיה עבור לולה להתמודד שוב לנשיאות, זאת לדבריהם בשל ליקויים במשפט השחיתות שלו.

בעיני מתנגדיו של לולה, הנשיא לשעבר משמש כסמל השחיתות של ברזיל וחזרתו לשלטון מבעיתה אותם. אך מסתבר כי גם המועמד השני לא מוצלח הרבה יותר.

המועמד השני המוביל בסקרים הוא הנשיא הנוכחי, ז'איר בולסונארו כשבתקופת כהונתו פרצה מגיפת הקורונה, כשהוא התעקש שלא לנקוט בצעדים נגד המגיפה שהביאה למותם של כמעט 700 אלף ברזילאים.

במדינה מעריכים כי הנשיא הנוכחי, במקרה ויפסיד, ינסה להתבצר בארמון הנשיאות ויסרב לעזוב בטענה לזיוף התוצאות, זאת בדומה למה שעל פי הדיווחים ניסה לעשות נשיא ארצות הברית טראמפ.

הקמפיינים של שני המועמדים הפכו לאגרסיביים מאוד האחד כלפי השני, דבר שהגביר עוד יותר את הלהבות בתוך תקופת בחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר