לפיד גינה

פוטין נוקם: עשרות טילים על קייב; 10 נהרגו ועשרות נפצעו

אחרי פיצוץ הגשר שמחבר בין קרים לרוסיה, נשיא רוסיה פוטין החליט לנקום באוקראינים, ובמהלך החג שוגרו עשרות טילים שגרמו להרג ופציעה של עשרות אזרחים | לפיד וביידן גינו • תיעוד (חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
המתקפה על קייב (צילום: סעיף 27א')

אחרי חודשים ארוכים של שקט בבירת אוקראינה - קייב, במהלך החג שוגרו יותר מ-80 טילים רוסיים לעבר קייב וערים נוספות באוקראינה, מהם נהרגו עשרה בני אדם ונפצעו עשרות.

גל הטילים הראשון, החל לקראת השעה שמונה בבוקר, כאשר האזעקות הופעלו - ולאחר דקות נשמעו פיצוצים עזים ממספר מקומות בעיר ועשן החל להיתמר מעל לקייב, לאחר מכן בשעה תשע ובשעה עשר, הפיצוצים המשיכו, ומאז החלו טפטופים של פיצוצים לאורך היום לכיוון קייב.

הנשיא פוטין החליט לנקום באוקראיניים על הפיצות של גשר קרץ' המוביל בין לרוסיה לקרים - ביום שישי האחרון.

על פי ההערכות נורו היום כשמונים טילים על קייב שגרמו למותם של עשרה בני אדם ולפציעתם של 60 בני אדם.

הנשיא האוקראיני זלנסקי אמר לאחר התקיפות הקשות: "בוקר קשה, אנחנו מתמודדים עם טרוריסטים. הם מכוונים למתקני תשתיות ואנרגיה ואוכלוסייה אזרחית", זלנסקי אף הוסיף, כי חלק מהטילים ששוגרו הם מתוצרת איראן.

ראש הממשלה יאיר לפיד גינה בחריפות את מתקפת הטילים הרוסית ואמר: "אני מגנה בתוקף את התקיפה הרוסית על אוכלוסייה אזרחית בקייב ובערים נוספות באוקראינה. אני שולח תנחומים כנים למשפחות ההרוגים ולעם האוקראיני", גם נשיא ארה"ב ביידן גינה את התקיפה הרוסית.

יו״ר מרצ, זהבה גלאון אמרה: "פוטין יורה טילים על קייב ולבוב. הרחובות בוערים. הנשיא ביידן כבר אמר מפורשות: מתבצע שם רצח עם. בתחילת המלחמה, ביקשה אוקראינה מהאמריקאים להצטייד בכיפת ברזל. בישראל התנגדו. הגיע הזמן להסיר את ההתנגדות הזאת. זה הדבר המוסרי לעשות כשאזרחים מטווחים בטילים איראניים בגלל טירוף אישי של עריץ צמא-דם".

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר