"המצב פה קשה"

רוסיה חוששת מהפסד לאוקראינה ומפנה עשרות אלפים

לראשונה הודה המפקד הרוסי באוקראינה, כי המצב במחוז חרסון קשה ובשל כך הורה על ביצוע פינוי אזרחים • האם העיר הראשונה שכבשה רוסיה תיפול? (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
פינוי עשרות אלפים (צילום: באדיבות יבגני זבגורודני)

אחרי הדיווחים בשבועות האחרונים על התקדמות דרמטית של אוקראינה בכיבוש מחוז חרסון שבדרום אוקראינה, סרגיי סורוביקין, המפקד הטרי של רוסיה בכל הקשור למלחמה באוקראינה הודה היום (רביעי) לראשונה כי המצב במחוז "קשה".

על פי דיווחים של ערוצים רוסיים, המושל על מחוז חרסון מטעם הרוסים החליט על פינוי 50 עד 60 אלף בני אדם מאיזור העיר חרסון, זאת מחשש מפני ההתקדמות הדרמטית של אוקראינה ומחשש כי אוקראינה תכבוש את בירת המחוז מחדש.

אם אכן אוקראינה תצליח לכבוש גם את העיר חרסון, זאת אחרי שכאמור כבשה שטחים נרחבים במחוז חרסון, יהיה מדובר בניצחון משמעותי שכן העיר חרסון הייתה הראשונה שנכבשה לאחר ההחלטה של נשיא רוסיה פוטין לפלוש לאוקראינה לפני כמעט שמונה חודשים.

קיריל סטרמוסוב, המושל שהוצב על ידי הרוסים לאחר כיבוש המחוז הוסיף וטען כי "בעתיד הקרוב מאוד" עתידים חיילי צבא אוקראינה לפתוח בהסתערות על בירת המחוז.

"אני מבקש לקחת את דבריי ברצינות" כתב סטרמוסוב בחשבון הטלגרם שלו. "אני מתכוון לפעול לפינוי כמה שיותר מהיר".

ברוסיה מתכוונים לפנות את האזרחים האוקראינים החיים תחת הכיבוש הרוסי כמה חודשים לכיוון הגדה המזרחית ששל נהר הדיינפר, זאת אחרי שהגדה המערבית של הנהר הוגדר על ידי הרוסים כאיזור בעל "סיכון גבוה ביותר".

על פי הערכות מערביות, נכון להיום (רביעי) הספיקה אוקראינה להיכנס לעמור של 30 ק"מ לאורך נהר הדיינפר כשהצבא האוקראיני מתקרב לאפשרות של לכידת חיילים רוסים שיניבו שבויים רבים, דבר שעשוי להסב נזק רב לצבא הרוסי שנמצא בקשיי משאבים גם כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר