ממשלה בקריסה:

"שרים הלכו לישון בוכים"; פחות מחודשיים בתפקיד וממשלת בריטניה לקראת פירוק

שעות אחרי התפטרותה של שרת הפנים, ופחות מחודשיים בתפקיד ראש הממשלה, ליז טראס הולכת ומאבדת את התמיכה של מפלגתה בממשלה אותה מנהיגה • בכיר במפלגה: "יש לה 12 שעות להציל את הממשלה הזו, שרים הלכו לישון בוכים" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

פחות מחודשיים אחרי שהחליפה את בוריס ג'ונסון בתפקיד ראש ממשלת בריטניה, התמיכה בראש הממשלה הטריה ליז טראס הולכת וקורסת.

אחרי ביקורת נגד התכנית הכלכלית שלה ושל שר האוצר שלה, הודיעה טראס על פיטורי שר האוצר, מהלך שגרר ביקורת פנימית נרחבת, זאת בשל העובדה שטראס חתומה על התכנית הכלכלית הכושלת לא פחות משר האוצר.

אתמול בלילה (רביעי) הודיעה שרת הפנים סאולה ברוורמן כי היא מתפטרת מתפקידה, מהלך שיצר אפקט דומינו ועד כה לפחות 14 חברי המפלגה השמרנית הגישו קריאה רשמית לראש הממשלה להגיש את התפטרותה, זאת בזמן שהמפלגה נמצאת בסקרים בשפל שלא היה כמותו שנים רבות.

קייר סטאמר, מנהיג מפלגת הלייבור, אמר כי הוא חושב שיש צורך לקיים מהלך זריז לפיזור הפרלמנט "בריטניה צריכה בחירות עכשיו".

בכיר במפלגה השמרנית של ראש הממשלה טראס אמר לערוץ 'סקיי ניוז' כי לטראס יש 12 שעות לנסות ולהסיט את ספינת הממשלה מלטבוע. "אני חושב שהיממה הקרובה היא יממה שיכולה להביא לקריסת הממשלה".

חברי פרלמנט מטעם המפלגה קמים בקריאות שונות, כשחלקם קוראים לטראס להישאר בתקפידם, חלקם קוראים לג'ונסון לחזור לכיסא, וחלק קוראים לשר האוצר החדש, ג'רמי האנט - להפוך לראש הממשלה ומנהיג המפלגה השמרנית במקום מי שזכתה לכינוי "המנהיגה שמחזיקה מעמד פחות מחסה במקרר".

אם טראס תתפטר, תהיה בדיוק כמו קודמיה, ג'ונסון, מיי וקמרון - שלושה ראשי ממשלה שמרניים שהתפטרו מהתפקיד הבכיר בעקבות לחץ פנימי של המפלגה.

במקרה שטראס תסרב לפרוש, ישנם חברי פרלמנט מטעם המפלגה שכבר הכריזו שפנו לוועדת ה-1922 בהצעת אי אמון להדחתה מהנהגת המפלגה וכתוצאה מכך מראשות הממשלה.

למפלגה השמרנית אין זמן רב לבחור מנהיג חדש - ואם לא יחליטו בקרוב וממשלת טראס תקרוס, הממלכה תלך לבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר