ניסיון ההפיכה הזוי

היינריך ה-13 תכנן הפיכה בגרמניה ונעצר - כל הפרטים על מי שהיה אמור להיות המלך החדש

אתמול נעצרו בגרמניה 25 בני אדם שתכננו הפיכה, מי שהיה אמור להיות המלך מטעמם הוא היינריך ה-13, נצר לשושלת נסיכים גרמנית מימי הביניים, נשוי לאשה ממוצא איראני, איש עסקים אמיד ומחזיק בדעות פופולריות מאוד - בעיקר אם אתם עדיין מימי הביניים ושלטון המונרכיות | הצצה לדמותו של האיש שתכנן לתפוש את מוסרות השלטון הגרמני בכוח ונעצר ע"י המשטרה (מעניין)

איצלה כץ | כיכר השבת |
בנין ה'רייכסטאג' - הפרלמנט הגרמני (צילום: Shutterstock.com)

סוכל ניסיון הפיכה בגרמניה: 25 בני אדם - בהם חברת פרלמנט לשעבר מטעם מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" נעצרו במבצע חשאי ענק בחשד לניסיון הפיכה.

הפשיטה בוצעה לפנות בוקר בכל רחבי גרמניה כאשר אלפי שוטרים פשטו על מאות בתים של אנשי ימין קיצוני שחלקם חשודים כי תכננו בין היתר התקפה חמושה על בניין הבונדסטאג, אחד משני בתי הפרלמנט הגרמני.

מי שהיה אמור להנהיג את גרמניה הוא היינריך ה-13 - שהוא נצר למשפחת מלוכה גרמנית בעבר, "כיכר השבת" בפרופיל על הדמות ההזויה ביותר.

שושלת רויס הגרמנית היא משפחת אצולה מזה מאות בשנים. קיסר גרמניה, היינריך הרביעי הוריש להם שטחים לשליטה באזור תורינגיה ומאז בעצם קיימת הנסיכות והשושלת לבית רויס.

כאות הוקרת תודה לקיסר היינריך (הרביעי), נקראים הבנים הנולדים בשושלת רויס על שם היינריך. כל היינריך מקבל גם מספר לשמו, דרכו יוכלו להבחין ולהבדיל בין ההורים, הילדים, האחים ובני הדודים. כאשר נולד היינריך מספר 100 במשפחה המורחבת - מתאפסת הספירה. גם אם מתחלפת מאה בספירה - מתאפסת הסדרה ומתחילים מחדש. המוקדם מביניהם.

בשנת 1918, בוטלה שיטת הממשל והמלוכה הותיקה בגרמניה - המונרכיה והוקמה במקומה 'רפובליקת ווימאר'. עם ביטול המונרכיה, בטלו גם זכויותיהם המיוחדות של בני שושלת רויס והם חזרו להיות כאחד האדם בגרמניה.

כך נולד לו בפרנקפורט היינריך ה-13 בשנת 1951. היינריך גדל להיות איש עסקים אמיד בסך הכל ולפי 'סקיי ניוז' הוא נשא אשה ממוצא איראני. לזוג נולדו שני ילדים. הוא הקים חברת נדל"ן וייעוץ פיננסי בשם 'לשכת הנסיך רויס'.

הוא החזיק בדעות של איש ימין קיצוני ושאף להחזיר לגרמניה את שלטון הרייך. הוא טען בנאומים שנשא כי השלטון הגרמני הוא שלטון של 'צמיתים' (שלטון בו האיכר משועבד לאדונו תמורת אוכל ודיור. א"כ) וכי על גרמניה להשיב לעצמה את הריבונות שאבדה לה עם תום מלחמת העולם השניה.

תנועת ה"רייכסבורגר" (שלטון הריך) שקמה בגרמניה בשנים האחרונות, ראתה בו מנהיגה הבלתי מעורער כ'נסיך' אותנטי ונצר לשושלת נסיכות עתיקה. חלק מחברי הארגון שואף להחזיר את גרמניה לשנת 1871 (הרייך השני) וחלקם שואפים לחזור לתקופת ה'רייך השלישי' - תקופת שלטונו של היטלר והמפלגה הנאצית. הם תכננו, כך ע"פ משטרת גרמניה, להשתלט על הפרלמנט הגרמני ולהמליך את היינריך ה-13 למלך גרמניה.

במבצע מורכב, אשר לדברי משטרת גרמניה כלל השתתפות של 3,000 שוטרים, נעצרו כל מנהיגי הארגון כולל הנסיך היינריך השלישי, ובכך הקיץ הקץ על חלומותיהם והזיותיהם של חברי הארגון הימני קיצוני בגרמניה.

לפי החשד, היינריך בן ה-71, יצר קשר עם גורמים רישמיים ברוסיה ע"מ שאלו יקיימו איתו קשרים לכשיתמנה למלך גרמניה... לא ידוע אם הרוסים השיבו בחיוב.

במהלך חיפושי המשטרה בצריפו שבפרנקפורט, נמצא מאגר נשק אותו שמר היינריך, לכאורה, ע"מ להוציא את המהפכה מן הכח אל הפועל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר