אחרי שלוש שנים

איבדו את השליטה: התפרצות קורונה ענקית בסין

התפרצות נרחבת של נגיף הקורונה בסין, שלושה שבועות בלבד לאחר שהמדינה הסירה בפתאומיות את רוב הגבלות הקורונה | והמספרים? לפי הסינים עדיין כמעט כלום (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

התפרצות נרחבת של נגיף הקורונה בסין, שלושה שבועות בלבד לאחר שהמדינה הסירה בפתאומיות את רוב הגבלות הקורונה ככניעה למחאה החריפה בשל הסגרים הבלתי פוסקים בשלוש השנים האחרונות.

כמיטב המסורת הסינית, אין נתונים מדויקים על היקף התחלואה והרשויות הסיניות אינן מפרסמות עוד את נתוני הנדבקים או התמותה, אך מבית החולים ברחבי מדינת הענק מגיעים תיעודים ועדויות על עומסים אדירים, כמו גם עומסים על בתי הקברות. על פי המומחים והדלפות שהגיעו מדיונים של וועדת הבריאות הסינית, ההערכות הן, שכ-250 מיליון בני אדם נדבקו בחודש האחרון בסין.

אתמול דיווחה סין על אדם אחד בלבד שמת בשטחה ביממה הקודמת, אחרי שישה ימים שבהם לא דיווחה על מקרה מוות אחד, נתונים שלא מסתדרים לחלוטין עם העדויות מבתי החולים. בסך הכול, היא מדווחת על 5,242 מתים מקורונה מתחילת המגפה, לשם ההשוואה, במדינת ישראל על עשרה מיליון תושביה (מול 1.4 מיליארד סינים), מתו למעלה מעשרת אלפים מהנגיף.

כדי לצמצם את המספרים, סין מייחסת לקורונה רק מקרי מוות שנגרמו ישירות מדלקת ריאות או אי-ספיקה נשימתית. מדובר בקריטריונים נוקשים הרבה יותר ביחס לשאר מדינות העולם. להערכות מומחים מערביים, מידי יום מתים בסין כ-5000 מהנגיף וסיבוכיו.

כזכור, נגיף הקורונה התפרץ לראשונה בסין שנקטה באופן מהיר מאד במדיניות סגרים חריפה אותה כינו "אפס הדבקה". הסגרים מנעו לדברי הסינים את התפרצות הקורונה במדינה והם דיווחו על מספרים נמוכים בהרבה מנתוני ההדבקה והתמותה העולמיים, אך עוררו מחאה בשל הקושי של התושבים להתמודד כבר שלוש שנים עם סגרים והגבלות תנועה קשות.

בחודש שעבר, פרצה מחאה חריגה כנגד המשטר הקומוניסטי, שביטל בתגובה את מדיניות הסגרים, חדל מלבצע בדיקות המוניות ולמרות ההתפשטות הנרחבת הודיע רק שלשום על ביטול חובת הבידוד למי שנכנס לגבולות המדינה.

המצב כרגע בסין על פי המומחים בעייתי, שכן למרות הזמן שקנו באמצעות הסגרים, הם לא הצטיידו כראוי למצב של התפרצות וכרגע יש מחסור חמור בתרופות דוגמת הפקסלוביד של פייזר, שיכול לסייע לחולים רבים, כמו גם אוכלוסייה רבה שאינה מחוסנת כיאות ולא קיבלה את מנת הבוסטר. הסינים מנסים כעת לחסן את האוכלוסייה המבוגרת, אך עדיין דרך ארוכה לפניהם.

הסינים עושים גם שימוש בחיסון מקומי שלהם, שהוא יעיל פחות מהחיסון המערבי. בנוסף, העובדה שרוב הסינים לא חלו עדיין בקורונה יוצרת מצב של מוכנות חיסונית נמוכה ויכולת הדבקה גדולה יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר