לקראת התפרצות חדשה?

חשש בעולם: סין מאפשרת לאזרחים לצאת • תיעודים מזוועים מבתי החולים

בתיעודים המגיעים מסין בכלל ומאיזור העיר שנגחאי בפרט, נראות מחלקות שלימות בקריסה בשל התפרצות המגיפה • בעולם חוששים: ההתפרצות עשויה לחדש את המגיפה בעולם (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
בתי החולים בסין (צילום: לפי סעיף 27א)

ביום שני האחרון הממשל הסיני סתם את הגולל על מדיניות 0 הקורונה שלו כשהחליט להסיר את המגבלה האחרונה - איסור על יציאה מסין למטרת תיירות.

ההחלטה מגיעה אחרי שבועות של מחאות, ובצל זינוק גדול בתחלואה. בבתי חולים באיזורים שונים בסין נראו מחלקות מיון שלימות בקריסה בעקבות עומס.

כך למשל נראה תיעוד שצולם בימים האחרונים והדלף אמש מבית חולים בשנגחאי בו נראים בגדים מתכלים של חולים רבים.

תיעוד נוסף שהודלף מראה מחלקה בבית חולים אחר במדינה כשהוא נראה עמוס מאוד ורופאי בית החולים מנסים להשתלט על המצב - ללא הצלחה מרובה.

התיעודים מערערים את טענת הממשל הסיני לפיו התחלואה נמצאת בשליטה מלאה, והיקף התחלואה האמיתי בסין לוט בערפל.

גולשים ברשת החברתית הסינית 'Weibo' וכן ברשת 'Douyin' שבבעלות 'טיקטוק' מפרסמים תיעודים מקריסות בתי החולים, מה שמביא גורמים שונים להעריך כי כמיליון סינים עשויים למות בשנת 2023 בעקבות שינוי ההתנהלות וההתפרצות המחודשת.

בעיתון 'פייננשל טיימס' העריכו כי בחודש האחרון נדבקו בנגיף בסין כולה כ-250 מיליון בני אדם - 18% מהאוכלוסייה כולה.

בעולם חוששים מהתפרצות מחודשת

בעוד העולם יכול היה להרשות לעצמו אט אט להשתחרר ממגבלות הקורונה בזכות החיסונים, סין מחזיקה בחיסון שפיתחה לבדה ויעילותו לא ברורה.

החשש מפני התפשטות מחודשת בעולם כולו לא נובעת מהנגיף המשותלל כעת, שכן רוב העולם המערבי מחוסן - אלא קיים חשש מהתפרצות של וריאנטים חדשים.

בנוסף, בשל העובדה שסין החליטה לאפשר אחרי שלוש שנים לתיירים לעזוב את המדינה לאחר הצגת בדיקה שלילית, הדבר מעורר חשש כי הדבר עשוי להאיץ תהליכים של יצירת וראינט חדש.

מומחה צרפתי לענייני מגיפות אמר לרשת 'פראנס 24' כי "החשש האמיתי הוא שיופיע וריאנט מרוחק של האומיקרון, שהחיסון לא יהיה יעיל מולו".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר