פעולה ישראלית?

חיסול בלב טהרן: בכיר במשמרות המהפכה נורה למוות בפתח ביתו

קאסם פתאחאללהי, איש משמרות המהפכה, יצא מביתו וחוסל בידי אלמוני שירה לעברו צרור יריות קטלני. באיראן מגדירים את החיסול כ'אירוע טרור' (העולם הערבי)

איצלה כץ | כיכר השבת |
נורה בפתח ביתו. קאסם פתאחאלהי (צילום: רשתות חברתיות)

איש משמרות המהפכה, קאסם פתאח אללהי, עובד המשרד לביטחון פנים במחוז טהרן, חוסל הערב (שלישי) מחוץ לביתו, כך לפי הדיווחים באיראן.

פתאחאללהי יצא מביתו - ביום השנה לחיסולו של קאסם סולימני - ונורה בידי אלמוני שירה לעברו ארבעה כדורים היישר לליבו. פתאחאללהי נהרג במקום.

זירת החיסול באיראן (לפי סעיף 27א)

בטהרן מיהרו להגדיר את האירוע כ'אירוע טרור' אולם לא ברור כרגע אם מדובר בחיסול ישראלי או באופציה הסבירה יותר כי הוא חוסל ברקע המחאות המשתוללות באירן.

מה שמעסיק את התקשורת האיראנית הוא תאריך החיסול - בדיוק ביום השנה שלישי לחיסולו של מנהיג משמרות המהפכה קאסם סולימני בידי הצבא האמריקאי בעיראק.

האיראנים הבטיחו בכמה הזדמנויות לנקום את מותו ואת מותו של אבו מהדי אל מהנדס שחוסל עמו באותו אירוע אולם התקשו לממש את הבטחתם. בינתיים, חוסלו מאז כמה בכירים במשמרות המהפכה, חלקם בבירת אירן - טהרן. הבולט שבהם היה חיסולו של פאחריזאדה בידי אלמונים שירו לעבר רכבו צרור יריות קטלני ממכונת יריה מאולתרת.

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר