נפתחה חקירה

אחרי טראמפ, גם ביידן מסתבך: מסמכים מסווגים שנשמרו בניגוד לחוק - נמצאו במשרדו

בנסיבות דומות לאלו שהביאו לפשיטה על אחוזת הנשיא לשעבר טראמפ, במשרד המשפטים האמריקני פתחו בחקירה אחרי שנמצאו מסמכים מסווגים מתקופת הסגנות של הנשיא ביידן • הבית הלבן אישר את המידע | כל הפרטים מהדרמה בארה"ב (חדשות בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
נשיא ארה"ב ביידן (צילום: שאטרסטוק)

משרד המשפטים של ארצות הברית פתח הלילה (שלישי) בחקירה נגד נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, בעקבות העובדה שנמצאו מסמכים מסווגים במשרד הישן של ביידן, שייתכן ונשמרו בניגוד לחוק.

כזכור, לפני מספר חודשים נפתחה חקירה דומה, נגד הנשיא הקודם דונלד טראמפ, אחרי שלקח על פי החשד בניגוד לחוק כמות גדולה של מסמכים מסווגים.

על פי החוק בארצות הברית, חל איסור על נשיא ארצות הברית ועל סגנו לקחת מסמכים מסווגים ומוכרים מתקופת כהונתם. על פי החוק, עליהם להעביר את כלל המסמכים בתום הקדנציה לידי הארכיון הלאומי.

אלא שחוץ מהחקירה נגד דונלד טראמפ, במהלך הלילה נפתחה חקירה אחרי שנמצא ב'מרכז פן-ביידן לדיפלומטיה ומעורבות' כמה מסמכים מסווגים שהעביר איתו אחרי תום כהונתו כסגן נשיא ארצות הברית בשנת 2017.

בבית הלבן אישור כי קיימת חקירה, וצוות הנשיא משתפים פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים, זאת לצד העובדה שכלל המסמכים הוחזרו על ידם לידי הארכיון הלאומי באופן יזום.

בהצהרה לתקשורת אמר יועצו הבכיר של הנשיא ביידן כי "הבית הלבן משתף פעולה עם הארכיון הלאומי ועם משרד המשפטים בנוגע לגילוי מה שנראה כרישומי ממשל אובמה-ביידן, כולל מספר קטן של מסמכים עם סימונים מסווגים".

על פי הדיווחים בארצות הברית, המסמכים נמצאו לפני קצת יותר מחודשיים, כשלטענת עורכי דינו של ביידן, בזמן שארזו את המשרדים במרכז ביידן לקראת מעבר, נמצאו המסמכים - מה שהוביל לדיווח מיידי לרשויות.

עורכי דינו של ביידן הדגישו במרומז את ההבדלים מהחקירה נגד טראמפ, כשלטענתם המסמכים התגלו על ידי עורכי דינו של ביידן, ואלו מיהרו לדווח על כך לרשויות.

אצל טראמפ, עורכי דינו מסרו 38 מסמכים, אלא שאחרי חיפוש של אנשי ה-FBI נמצאו יותר מ-100 מסמכים מסווגים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר