יגרום למתיחות?

ארה"ב שלחה פגזי ארטילריה לאוקראינה - מישראל

ארצות הברית שלחה לאוקראינה מאות אלפי פגזי ארטילריה שמאוחסנים במאגר נשק אמריקני בישראל, כדי לעזור לה להיאבק בפלישה הרוסית (חדשות בעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
זלנסקי וביידן (צילום: הבית הלבן)

ארצות הברית שלחה לאוקראינה מאות אלפי פגזי ארטילריה שמאוחסנים במאגר נשק אמריקני בישראל, כדי לעזור לה להיאבק בפלישה הרוסית, לאור המחסור החמור בפגזים בצבא האוקראיני, כך על פי הדיווח של ה'ניו יורק טיימס' ורונן ברגמן מ-ynet.

מדובר במהלך שאושר על ידי ראש הממשלה הקודם, יאיר לפיד, לבקשת האמריקאים ולאחר הבטחה כי יחדשו את המלאי בישראל שאמור לשמש גם את הצבא הישראלי במקרי חירום. המאגר הוקם לאחר מלחמת יום כיפור בה ארה"ב העבירה רכבת אווירית של נשק לישראל ובישראל ביקשו מהאמריקנים לשמור מאגר צבאי כזה בישראל גם בעתיד.

המהלך יכול לעורר מתיחות בין ירושלים למוסקבה, וההחלטה של לפיד בנושא הגיעה לאחר התייעצות ביטחונית ולאור בקשה מפורשת של מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין משר הביטחון דאז בני גנץ. ישראל נענתה לבקשה גם לאור העובדה שלמעשה מדובר בנשק של האמריקאים וסירוב יגרום למתיחות בין המדינות.

על פי הדיווחים, האוקראינים עושים שימוש מידי חודש בכ-90 אלף פגזים, פי שניים מקצב הייצור של הפגזים בארה"ב ובאירופה כולה גם יחד. הכמות האדירה והרצון במערב לסייע לאוקראינים הביא לפנייה האמריקאית לישראל ולדרום קוריאה בשתיהן יש מאגרים של נשק אמריקאי.

על פי הדיווחים, ההתחייבות האמריקנית לאוקראינים עומדת על קצת יותר ממיליון פגזים, שחלק נכבד מהם הוא מהמלאי בישראל (כ-300 אלף פגזים) ובדרום קוריאה.

עד כה ישראל סירבה באופן רשמי לספק נשק לאוקראינים כדי לשמור על היחסים עם רוסיה שחשובים במיוחד לאור הפעילות הישראלית בסוריה נגד התבססות איראן שם. לדברי גורמים ישראלים לניו יורק טיימס, לא חל שינוי במדיניות של ישראל בנושא, וכי מדובר בנשק אמריקאי שארה"ב עושה בו כראות עיניה. "בהתבסס על בקשה של ארה"ב, ציוד מסוים הועבר לה מהמאגרים שלה", נמסר מדובר צה"ל ל"ניו יורק טיימס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר