סקרנים בנעשה בירושלים

"בעל בריתו של נתניהו הודח"; כך מדווחים בעולם על הדרמה

שעות אחרי החלטת בג"ץ על הדחת יו"ר ש"ס אריה דרעי מתפקידו כשר הפנים ושר הבריאות, ברחבי העולם מדווחים על ההחלטה הדרמטית | כל הדיווחים השונים (פוליטי, בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הדיווחים בתקשורת העולמית (צילום מסך)

בחרבי העולם עוקבים בסקרנות אחר הממשלה החדשה, אלא שהיום (רביעי), בעקבות החלטת בג"ץ בעניינו של יו"ר ש"ס דרעי, כלי התקשורת ברחבי הגלובוס מדווחים מקרוב.

הראשונים לדווח היו הניו יורק טיימס, שדיווחו על הדחתו של דרעי בצל סיקור קרוב אחר השינויים אותה רוצה ליזום ממשלת נתניהו השישית.

בהמשך, ב'insider paper' דווח כי "בג"ץ הורה לנתניהו להדיח שר בכיר". עוד דווח כי "נתניהו חזר לשלטון בחודש שעבר ומינה את אריה דרעי לשר הבריאות והפנים, אך בפסק דין 10-1 קבע בית המשפט העליון כי "על ראש הממשלה להעביר את דרעי מתפקידו"."

בהמשך נכתב: "דרעי, ראש המפלגה החרדית ש"ס, הודה בשנה שעברה בהעלמת מס, נקנס ב-180 אלף שקל וויתר על מושבו בפרלמנט."

באתר 'בלומברג' הנחשב נכתב כי "בג"ץ פסל בעל ברית של ראש הממשלה בנימין נתניהו מלכהן כשר, החלטה שעלולה לאיים לפורר את הממשלה שזה עתה הוקמה."

"דרעי מונה על ידי נתניהו לכהן חצי קדנציה הן כשר הפנים והן כשר הבריאות, לפני שהתמנה לשר האוצר ברוטציה. דרעי הורשע בעבירות מס בשנת 2022 ונגזרו עליו מאסר על תנאי."

באתר 'רויטרס' דווח: "בג"ץ הורה לנתניהו שהוא חייב לפטר את השר." עוד הוסיפו: "נראה כי פסיקתו של מנהיג מפלגת ש"ס, אריה דרעי, ברוב של 10 מול אחד, תחריף את המתיחות בין הקבינט לבג"ץ סביב תוכניות הרפורמה הממשלתיות, שמטרתן לרסן את בית המשפט העליון."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר