"תש כוחי"

"ראש הממשלה הצעירה בעולם" הודיעה: "אני מתפטרת"

ג'סינדה ארדרן, מי שהתנתה לתפקיד הרם בגיל צעיר מאוד וצרובה בתודעה הציבורית במלחמתה העיקשת בנגיף הקורונה, החליטה להתפטר מתפקידה, יותר מחמש שנים אחרי שנבחרה לראשונה לתפקידה (חדשות בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ג'סינדה ארדרן (צילום: שאטרסטוק)

טלטלה בניו זילנד: ראש הממשלה ג'סינדה ארדרן, מי שהייתה מהמנהיגות הצעירות בעולם, הכריזה הלילה על התפטרותה מתפקידה.

לדבריה, במהלך הקיץ הקרוב תבחן את המשך דרכה המקצועית והפוליטית, זאת אחרי שתסיים את תפקידה באופן רשמי ואת הליך החפיפה מול מחליפה.

בשנת 2017 נבחרה לראשונה להנהגה בניו זילנד והפכה למנהיגה הצעירה ביותר בעולם זה יותר מחצי יובל. לאורך התקופה הצליחה להוביל את ניו זילנד בהצלחה אל תוך משבר הקורונה והיציאה ממנו בצל הקושי הכלכלי.

ארדאן הודתה ואמרה כי השנים האחרונות היו עבורה "המספקות ביותר בימי חיי" - אך הוסיפה ואמרה כי הובלת המדינה בימי משבר ומגיפה הייתה קשה.

ברחבי העולם ברכו את ארדרן ונפרדו ממנה - אחרי שהיתה לאחת המנהיגות הבולטות בעולם בזכות נאומיה. ראש ממשלת קנדה ג'סטין טורדו כתב: "ארדרן חוללה שינוי לעין ערוך ברחבי העולם".

ראש ממשלת אוסטרליה אמר כי היא "מנהיגה של כח, אינטלקט, ואמפתיה. ג'סינדה הייתה תומכת נלהבת בניו זילנד, השראה לכל כך הרבה אנשים וחברה נהדרת עבורי".

למרות משבר הקורונה הקשה, הצליחה להוביל את מפלגת הלייבור ('העבודה') לניצחון בבחירות שנערכו בשנת 2020.

למרות שהפכה למנהיגה מוכרת בעולם כולו, הביקורת הפנימית במדינתה גברה וכן החלה צניחה בסקרים כשלטענתה קרו בגלל "הניסיון שלי לשמור על אנשים בטוחים מפני הקוביד".

"אני מקווה שאעזוב את הניו זילנדים עם אמונה שאתה יכול להיות טוב לב, אבל חזק. אמפתי, אבל החלטי. אופטימי אבל ממוקד. ושאתה יכול להיות סוג של מנהיג משלך - אחד שיודע מתי הגיע הזמן ללכת" הוסיפה.

בשלב זה עדיין לא ברור מי יכריז על מועמדותו להחליף את ראש הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר