למרות התלונות

זה מה שחושבים האוקראינים באמת על ישראל

בקייב מתלוננים רבות על הסיוע הישראלי או יותר נכון אל ההימנעות בסיוע ישראלי לאוקראינה בתחום הנשק והציוד המתקדם, אך בסקר שנערך באוקראינה נראה שהעם לא משתכנע (בעולם)

ביה"ח "כוכב מאיר" באוקראינה (צילום: נעמה פרנק עזריאל)

השלטונות האוקראינים התלוננו לא אחת, כי ישראל אינה מסייעת מספיק למאמץ ההגנתי של אוקראינה נגד הפלישה הרוסית, אך מתברר שהעם האוקראיני דווקא סבור כי ישראל מדינה ידידותית התומכת בארצם. בסקר שנערך על ידי המכון לסוציולוגיה בקייב, לבקשת שגרירות ישראל באוקראינה, נמצא כי 52% מהאוקראינים סבורים שאכן ישראל ידידותית ותומכת בהם, לעומת 12% בלבד שחושבים שישראל אינה תומכת באוקראינה.

כזכור, האוקראינים זעמו השבוע על החלטת ישראל שלא לספק מערכות הגנה אוויריות לאוקראינה בשל הרצון שלא לקלקל את היחסים עם מוסקבה. 43% מהאוקראינים אינם מקבלים את ההחלטה הזו למרות שחלקם (17%) מבינים מדוע היא התקבלה בישראל.

עוד עולה מהסקר, 64% מהנשאלים הביעו תמיכה בישראל בסכסוך מול איראן, לעומת פחות מאחוז אחד שתמכו בצד האיראני. כמו כן, רוב מוחץ של האוקראינים (87%) חושבים שהטכנולוגיות הישראליות יכולות להועיל לארצם בתהליך השיקום הארוך שצפוי למדינה לאחר סיום המלחמה.

48% מהאוקראינים השיבו שישראל מסייעת לאוקראינה באמצעות העברת סיוע הומוניטרי, 17% טענו שישראל מסייעת במידע מודיעני ואילו 8% טענו שישראל מסייעת בציוד ביטחוני ונשק. 11% סברו שישראל כלל לא מסייעת לאוקראינה במלחמה.

נתון מעניין בסקר, 60% מהאוקראינים ניצבו לצידה של ישראל בסכסוך הישראלי פלסטיני ורק 1% תומך בתוקפים הפלסטינים.

כזכור, מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה, ישראל סייעה בהיקף ענק של סיוע הומינטרי, ציוד רפואי והכשרות ופתיחת בית חולים שדה ליד העיר לבוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר