מראות של הרס וחורבן

הרוגים ופצועים רבים בטורקיה ובסוריה: רעידת אדמה אדירה במיוחד הורגשה גם בישראל

האדמה רעדה הלילה בעוצמה עזה במיוחד בטורקיה והובילה להרג של יותר מ-100 בני אדם במדינה, ולהרג של לפחות 50 בני אדם גם בסוריה • בישראל הורגשה רעידת האדמה, תושבים מדווחים כי ביתם זז • מטוס אל על דחה נחיתה בנתב"ג • כל העדכונים (בארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
המראות הקשים מטורקיה (צילום: לפי סעיף 27א)

רעידת אדמה אדירה, בעוצמה 7.8, התרחשה הלילה (בין ראשון לשני) בשעה 3:17 בטורקיה, והורגשה בשורה של מדינות מסביב ואף בישראל. אחריה התרחשו רצף של רעידות אדמה משניות.

מדובר באחת מרעידות האדמה החזקות ביותר שהתרחשו בשנים האחרונות. לפחות 400 בני אדם נהרגו בטורקיה וכ-100 בני אדם בסוריה. מספר ההרוגים והפצועים מזנק ככל שנוקפות השעות. בישראל רבים הרגישו היטב את הרעש באמצע הלילה.

יותר מ-140 בניינים קרסו בטורקיה. ברשתות החברתיות פורסמו תיעודים קשים שצילמו ניצולים תחת ההריסות ובהם ניתן לשמוע את קולות הפצועים זועקים לעזרה.

יהודה, תושב צפת, מספר ל'כיכר השבת': "נראה שהבית זז למשך כמה שניות, פחד מוות. לא ידענו מה לעשות. הרעידה נמשכה שניות ארוכות, כמו בסרט. הכל רעד".

נשיא טורקיה ארדואן אמר הבוקר כי בלתי אפשרי עדיין להעריך את היקף האבדות והנזק. ארדואן ביקש עזרה מ"כל מדינה שיכולה לסייע". בקרוב ככל הנראה תצא משלחת ישראלית לטורקיה.

בכיר נוסף בממשלת טורקיה העריך כי האירוע הקשה יגיע בסופו של דבר ליותר מ-1000 הרוגים. גורמי בריאות אחרים בעולם העריכו כי מספר ההרוגים יהיה אף גבוה יותר משמעותית.

מטוס אל על שהיה בדרכו לישראל מפריז דחה נחיתה בנתב"ג בעקבות הרעידה. כעבור כמה דקות נחת בשלום.

מהמשטרה נמסר: "בסביבות השעה 03:30 התרחשה רעידת אדמה בעוצמה 7.8 בטורקיה כ-500 ק״מ מישראל. הרעידה הורגשה באזורים שונים ברחבי הארץ אך אין נזק או נפגעים. התקבלו במוקד משטרת ישראל 3,496 הודעות עד השעה 3:50 לפנות בוקר".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר