הרעידות המשיכו גם הבוקר

מאמצי החילוץ בטורקיה ובסוריה: אלפים קבורים תחת ההריסות; כ-5,000 נספים באסון

תוך כדי קריאות השבר של אלפי אנשים הלכודים תחת ההריסות בטורקיה, כוחות חילוץ והצלה מכל רחבי העולם, מנסים לחלץ בקור מקפיא, אך לא תמיד מצליחים | ההערכה היא שעד כה חולצו יותר מ-8,000 בני אדם ונספו קרוב ל-5,000 בני אדם | הבוקר הורגשה עוד רעידה | סיקור מהאסון הכבד (חדשות בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ההריסות בטורקיה (צילום: שאטרסטוק)

הרשויות בטורקיה ובסוריה עדכנו הבוקר (שלישי) את מניין הנספים מרעידת האדמה אמש, והמספר מתקרב ל-5,000 בני אדם שנספו. הבוקר דווח על רעידה נוספת בעוצמה של 5.6 במרכז המדינה.

על פי העדכון האחרון, מניין ההרוגים בטורקיה עלה ל-3,381, מניין המתים הכולל יחד עם סוריה שם יש עד כה 1,446 נספים עומד על קרוב לחמש אלף נספים. ההערכה היא שהמספר עלול להגיע לעשרים אלף נספים. עד כה חולצו מתוך ההריסות בטורקיה יותר מ-8,000 בני אדם, כשרובם בין החיים.

מספר הנפגעים האמיתי הוא ככל הנראה גדול הרבה יותר מהדיווחים הרשמיים, שכן, בחלק מהמקומות בהם התרחשה רעידת האדמה אבדה התקשורת עם המקומיים.

במהלך הלילה וגם הבוקר התרחשו רעידות אדמה משנה בעוצמה של 5.6 וכן בעוצמה של 5.7.

חילוץ מתוך ההריסות

המשלחת הישראלית לסיוע נחתה במהלך הלילה בטורקיה, כמו גם משלחות מעוד מדינות (45 מדינות הציעו עזרה) והם מתחילים לסייע בחילוץ מתחת להריסות בערים השונות בטורקיה.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, אלפי בני אדם קבורים תחת ההריסות וזועקים לעזרה, אך אין אף אחד שמגיע לסייע להם, בשל ריבוי המקרים וחוסר בכוח אדם, התקווה היא שכעת לאחר שיגיעו משלחות החילוץ, יוכלו להשתלט על יותר מוקדים ולהציל יותר אנשים, מה גם שהמחלצים עובדים בקור מקפיא ומשפחות רבות הנמצאות תחת הריסות הדליקו ארונות וכל מה שאפשר בניסיון להתחמם מעט בקור השורר בטורקיה.

בתוך כך, אירית ליליאן, שגרירת ישראל בטורקיה, סיפרה הבוקר ב'קשת' כי "לצערנו נשיא הקהילה היהודית באנטקיה ורעייתו ככל הנראה אינם בין החיים. ביתם קרס. לגבי ישראלים, אנחנו עדיין בתהליך בירור. זה לא אזור שיש בו נוכחות ישראלים מרובה. עד כמה שאנחנו יודעים, אין לנו קריאות מצוקה של ישראלים".

באשר למספר היהודים המתגוררים בעיר אנטקיה, העיר עם ההרסה הגדול ביותר כתוצאה מרעידת האדמה, אמרה השגרירה: "מעטים מאוד. אלה אזורים מרוחקים, קהילות מבודדות. יש ממש בודדים. נשיא הקהילה היהודית באיסטנבול יצא למקום אתמול והודיע לי שעד כמה שהם יודעים כולם בסדר, למעט השניים באנטקיה".

נשיא טורקיה ארדואן, הכריז כזכור אתמול כי מדובר באסון בקנה מידה היסטורי והכריז על שבעה ימי אבל לאומי בעקבות האסון.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, שוחח הלילה עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, כדי להביע תנחומים ולהציע סיוע במאמצי החילוץ במדינה.

מהבית הלבן נמסר כי ביידן "ציין כי צוותים בארה"ב מתייצבים במהירות כדי לסייע לאנקרה במאמצי החילוץ ובתיאום של סיוע נוסף שאולי יהיה בו צורך".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר