מבנט-לפיד לא דרשו

האמריקנים דורשים מישראל: תסייעו יותר לצבא האוקראיני

בזמן שבראשות ממשלת ישראל עמדו בנט ולפיד, האמריקנים לא העלו דרישות לסיוע ישראלי, אך על פי דיווח, בזמן ביקורו של בלינקן בישראל, הועלתה דרישה לסיוע ישראלי נרחב יותר (חדשות בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
המלחמה בין רוסיה לאוקראינה (צילום: צבא אוקראינה)

כמעט שנה למלחמה בין רוסיה לאוקראינה: בכירים בארצות הברית העבירו לאחרונה מסר לישראל, כי הם מצפים שיסייעו יותר לאוקראינה.

על פי הדיווח הערב (רביעי) ב'כאן 11', הדרישה עלתה גם בפגישות שקיימו שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן והיועץ לביטחון לאומי סאליבן, שאמרו לישראל, כי הם רוצים לראות יותר סיוע לקייב.

יצוין, שהבקשה החריגה לא עלתה בזמן כהונת ממשלת בנט-לפיד, אז נמנעו האמריקנים להתערב, ככל הנראה בשל הגינויים הרבים שהוציא לפיד נגד רוסיה. האמריקנים חוששים, שנתניהו חושש מפוטין וייתכן כי על רקע זה באה הדרישה הנוכחית.

אחת הטענות האמריקנית מדוע ישראל צריכה לסייע יותר לאוקראינה: המעורבות האיראנית שהעמיקה, והשיתוף פעולה בין רוסיה למדינת האויב - איראן, צריכה לגרום לכם לסייע להם.

כזכור מוקדם יותר היום, ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק קיבל בלונדון את נשיא אוקראינה זלנסקי בביקור שני מחוץ לאוקראינה מאז הפלישה לפני קרוב לשנה.

הנשיא האוקראיני נאם מול חברי הפרלמנט ופגש גם את המלך צ'ארלס השלישי. זלנסקי נכנס לפרלמנט כשהוא מלווה ביו"ר הפרלמנט סר גרהם בריידי.

נאומו של זלנסקי היה מול שני בתי הפרלמנט - אירוע של היה כמותו מאז שנת 2011, אז נאם נשיא ארה"ב ברק אובמה.

את נאומו פתח זלנסקי ואמר כי "אני כאן בשם כל חייל אמיץ בשוחות... בשם כל מגן... בשם אנשינו שנלחמים להשבת הגבולות שלנו... המתגייסים שלנו שמאומנים עכשיו - כולל כאן, בבריטניה- תודה לך בריטניה."

"תודה רבה לכם! מכולנו! כל התהילה מגיעה לכם!" עוד אמר: "לונדון תומכת באוקראינה מאז היום הראשון. בריטניה הגדולה עזרתם לנו, הבנתם איך להגיב. בוריס (ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, צ"ב), אתה תמכת בנו גם שזה היה נראה לא אפשרי"

"אני יודע שרוסיה תפסיד. אני יודע שניצחו ישנה את העולם. ולכן אנחנו צריכים תמיכה ככל שניתן. בריטניה צועדת איתנו לניצחון החשוב ביותר בימי חיינו."

עוד אמר: "העולם צריך את המנהיגות שלך בריטניה, בדיוק כמו שהוא צריך אומץ אוקראיני... היית בין אלה שעזרו לפני שהחלה הפלישה בקנה מידה גדול."

"עזרתכם הייתה מונעת. עלינו לקחת את העקרונות הללו של סיוע מונע למי שמאוים בתוקפנות". הוסיף הנשיא זלנסקי.

בהמשך אמר: "היו תהיה לי הזכות לפגוש את הוד מלכותו המלך - זה יהיה רגע חשוב ומרגש עבורי... אני עומד לומר לו שהוא כידוע, טייס, ואצלנו כל טייס הוא מלך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר