תכנית פוטין השתבשה

הפרויקט שירד לטמיון: זה מי שהיה מחליף את זלנסקי אם אוקראינה הייתה נופלת לרוסיה

שנה אחרי הפלישה, כלי תקשורת באוקראינה פרסם מסמכים סודיים שנתפסו אצל חיילים רוסיים שחשפו כי רוסיה חשבה שתכבוש את קייב תוך יומיים • בנוסף: אלו שני המועמדים שפוטין רצה למנות לתפקיד נשיא אוקראינה במקום זלנסקי (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
זלנסקי (צילום: שאטרסטוק)

התכנית של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לכבוש את אוקראינה נגנזה קצת יותר מחודש אחרי הפלישה לאוקראינה כשהבין שלא יוכל לכבוש בקלות את האיזור ומאז החל להיאבק על מזרח אוקראינה - מאבק שמתנהל עד היום.

הבוקר (רביעי) פורסם בעיתון 'פראבדה אוקראינה' מידע שנתפס אצל חיילים רוסיים באיזורים שונים ברחבי אוקראינה בתקופה שלאחר הפלישה, דבר ששופך אור על הזמן הקצר שחשב פוטין שיצליח לכבוש את אוקראינה וכן את המועמדים האפשריים שסימן שיוכלו להחליף את הנשיא זלנסקי הפרו-מערבי.

בין המסמכים שפורסמו ניתן לראות לוח זמנים מדוייק לכיבוש קייב - כולל שעה מדוייקת כשבכל שעה מסומן הקילומטר הדרוש.

על פי המסמך, קייב ומשכן הנשיא היו אמורים ליפול תוך יומיים בלבד אחרי הפלישה - דבר שלמעשה נמשך יותר מחודש עד לייאוש הרוסי.

ממסמך אחר שנמצא אצל חייל באיזור ז'יטומיר נמצאה מפה מדויקת הכוללת את המיקום בו כל גדוד וכיתה אמורים להיות.

אזרחים בקייב מסתתרים בתחנת הרכבת ימים אחרי הפלישה (צילום: עיריית קייב)

בכתבה צוין כי לאורך הזמן של תחילת המלחמה, רוסיה השתמשה במפות ישנות, לעיתים מימי הסובייטים מה שהקשה עליהם להילחם בשל השינויים בתנאי השטח בשנים שחלפו.

המחליפים של זלנסקי

בהמשך הכתבה צוינו שתי תכנית להחלפת השלטון באוקראינה כשהמשותף לשתיהן היא החלפת השלטון הפרו מערבי בהנהגת הנשיא המכהן וולודימיר זלנסקי.

בתכנית נערכו לשתי האפשרויות - שזלנסקי יברח מאוקראינה וכן לאפשרות שישאר וידוח במקום על ידי השלטון הפרו-רוסי החדש.

המועמד המוביל להחלפת זלנסקי היה ויקטור מדבדצ'וק, חבר פרלמנט אוקראיני לשעבר הנחשב למקורב מאוד לנשיא רוסיה פוטין ופעמים רבות בשנים האחרונות שיתף כי הוא מעוניין להפוך לנשיא אוקראינה ולהביא נשיאות "אחרת" - פרו רוסית.

לאחר שהדבר נחשף על ידי החיילים שנפלו בשבי, באוקראינה עצרו את מדבדצ'וק בחשד לבגידה במולדת. בהמשך שוחרר למעצר בית, ניסה להימלט ונתפס שוב.

מדבדצ'וק שוחרר מהכלא במסגרת עסקת חילופי שבויים בה רוסיה נעתרה לשחרר עשרות אסירים בתמורה לשחרורו ולשחרור כמה חיילים רוסים אחרים.

על פי הדיווחים, יממה לפני הפלישה מדבדצ'וק התחיל להתנהג בצורה מוזרה ודחה פגישות רבות שנקבעו לו לאותו היום. מאז הפלישה - לא היה ניתן להשיג אותו ולקח 72 שעות עד שיצר קשר עם סביבתו.

בעדיפות שנייה היה הנשיא האוקראיני לשעבר ויקטור ינקוביץ', דמות שקרבה את אוקראינה לרוסיה מה שהוביל לאירועי יברומאידאן בהם נאלץ לברוח מאוקראינה באישון ליל במטוס קטן ויממה לאחר מכן הודח והסתיים השלטון הפרו-רוסי במדינה.

היה חוזר לתפקיד הנשיא? ינקוביץ' ופוטין (שאטרסטוק)

בימי שלטונו ביטל הסכם סחר עם האיחוד האירופי ברגע האחרון, הסכם שהיה עוזר לכלכלה האוקראינית, וחתם במקום על הסכם עם רוסיה שבוטל על ידי הממשל שהחליף אותו.

על פי ההערכות במודיעין האוקראינה ינקוביץ' היה בעדיפות שניה למקרה שמדבדצ'וק ייעלם ברגע האחרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר