התייחס לרפורמה בריאיון

נתניהו יפגוש את מנהיגת איטליה שאמרה בעבר: "אני בדעות של הליכוד"

ראש הממשלה נתניהו יגיע בהמשך היום לאיטליה ויפגוש את מקבילתו האיטלקית ג'ורג'יה מלוני שדחתה טענות בעבר לחברות במפלגה פאשיסטית: "אני בדעות של הליכוד בישראל והמפלגה הרפובליקנית בארצות הברית" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל פלאש 90, לשכת ראש ממשלת איטליה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא היום (חמישי) לביקור בבירת איטליה רומא, שם יפגוש את ראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני.

מלוני עצמה החליפה ממשלת אחדות שהייתה במדינה אחרי שניצחה בבחירות והקימה ממשלת ימין. לאורך קמפיין הבחירות הואשמה בכך שהיתה בעברה חברה במפלגה עם שורשים פאשיסטיים אך זו דחתה את הטענות ואמרה כי היא אשת ימין המזדהה עם הערכים של מפלגות "הליכוד בישראל והמפלגה הרפובליקנית בארצות הברית".

לצד הביקור, נתניהו העניק ריאיון לעיתון האיטלקי הפופולארי לה רפובליקה והתייחס לטענות לפאשיזם ואמר: "אני שם לב אם האנשים בכוח פוליטי כזה למדו את שיעורי ההיסטוריה. אין לי ספק שמלוני ושאר מנהיגי מפלגתה למדו זאת, שכן הם מגנים בבירור את האנטישמיות והאנטי-ציונות".

במהלך הריאיון התייחס לשינויים במערכת המשפט בישראל ואמר: "הדמוקרטיה הישראלית מתגלה כאיתנה, והיא תצא חזקה יותר מהמבחן הזה".

"מכיוון שאנשים רוצים מאוד שיוחזר האיזון בין הרשות המבצעת, המחוקקת והשופטת. הבעיה מתעוררת במערכת המשפט, שהייתה פעילה יתר על המידה ובעלת סמכויות יוצאות דופן, כך שהופר האיזון. דרושה רפורמה. מערכת המשפט חייבת להיות עצמאית, אך לא כל יכולה. זה מהות הדיון. הפגנות הן חלק טבעי מהעימות הזה, אבל אני מאמין שנתגבר עליהם".

כשנשאל מה הוא עונה לאלו החוששים לגורל המדינה אמר כי "אני אומר שהדמוקרטיה אינה בסיכון והיא תתחזק על ידי הרפורמה, שהיקפה ייקבע בשבועות הקרובים.

אני זוכר שכאשר העברתי את הרפורמות הכלכליות היו הרבה הפגנות. אנשים התנגדו למעבר לכלכלת שוק, אבל בסופו של דבר הרפורמות יצרו כלכלה איתנה מאוד, גם בגלל שהם הובילו למערכת יחסים חדשה בין הממשלה לאיגודים מקצועיים, אשר כיום משתפים פעולה לרוב יותר טוב מבעבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר