הבכיר האמריקני לגלנט:

שר ההגנה אוסטין רומז נגד הרפורמה בביקור בישראל | נתניהו בדרך לביקור ברומא

לויד אוסטין, שר ההגנה של ארצות הברית, נפגש בנתב"ג עם ראש הממשלה נתניהו ובהמשך עם מקבילו שר הביטחון גלנט שם התריע: "הגאונות של ישראל - מוסדות חזקים" • נתניהו המריא לאיטליה אחרי סאגת הטייסים ויפגוש את ראש ממשלת איטליה מלוני (מדיני, עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ | אריאל חרמוני)

מזכיר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין נחת בישראל לביקור בישראל. עם נחיתתו נפגש עם ראש הממשלה נתניהו ובהמשך נפגש עם מקבילו, שר הביטחון יואב גלנט.

בנאומו התייחס אוסטין לרפורמה המקודמת בישראל ואמר: "הקשר של מדינת ישראל וארה"ב קיים מעבר לאינטרסים, אלא בערכים משותפים של דמוקרטיה, חופש ושלטון החוק. הערכים הללו הכרחיים.

כפי שביידן אמר, הגאונות של הדמוקרטיה הישראלית היא על כך שהיא מבוססת על מוסדות חזקים, איזונים ובלמים, ועל מערכת משפט עצמאית. הנשיא גם ציין שבניית קונצנזוס לשינויים מהותיים הכרחי כדי שהעם יקבל אותם וישמור עליהם".

בהמשך נפגשו גל ואוסטין עם הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי. בפגישתם, השר גלנט והמזכיר אוסטין שוחחו על הנושאים הביטחוניים השונים, בדגש על הדרכים למנוע מאיראן נשק גרעיני צבאי. שר הביטחון גלנט סקר בפני עמיתו האמריקני את התוקפנות האיראנית, וניסיונות ההתבססות של משמרות המהפכה בסוריה ובלבנון, תוך מימון ארגוני הטרור השונים.

במשרד הביטחון אומרים כי "השרים דנו בדרכים להרגעת השטח ביהודה ושומרון, לצד המשך הלחימה הבלתי מתפשרת במוקדי הטרור באזור.

השר גלנט הדגיש בדבריו את חשיבות הקשרים המיוחדים בין ישראל לבין ארצות הברית, והביע את מחויבותו העמוקה לחיזוק שיתופי הפעולה בין מערכות הביטחון בשתי המדינות. שר הביטחון הודה לעמיתו האמריקני על הגעתו לישראל ועמידתו האיתנה לצידה, השניים סיכמו להמשיך ולעמוד בקשר הדוק, למען קידום וחיזוק היחסים בין מערכות הביטחון."

לאחר הפגישה בין ראש הממשלה נתניהו לבכיר האמריקני, ראש הממשלה נתניהו המריא לאיטליה שם יפגוש את ראש הממשלה של איטליה - ג'ורג'יה מלוני.

לפני המראתו אמר נתניהו כי "נעשה הכול למנוע שיבוש בחיי אזרחי המדינה, ולא ניתן לאף אחד לשבש את הדמוקרטיה הישראלית ולבטל את החלטת הרוב".

"ממשיכים במאמצים לנסות להגיע להבנות, אבל עד עכשיו כל המאמצים האלה נתקלו בסירוב גורף ומוחלט של האופוזיציה וניסיונות לדרדר את המדינה לאנרכיה".

מקבילתו של נתניהו, מלוני עצמה, החליפה ממשלת אחדות שהייתה במדינה אחרי שניצחה בבחירות והקימה ממשלת ימין. לאורך קמפיין הבחירות הואשמה בכך שהיתה בעברה חברה במפלגה עם שורשים פאשיסטיים אך זו דחתה את הטענות ואמרה כי היא אשת ימין המזדהה עם הערכים של מפלגות "הליכוד בישראל והמפלגה הרפובליקנית בארצות הברית".

לצד הביקור, נתניהו העניק ריאיון לעיתון האיטלקי הפופולארי לה רפובליקה והתייחס לטענות לפאשיזם ואמר: "אני שם לב אם האנשים בכוח פוליטי כזה למדו את שיעורי ההיסטוריה. אין לי ספק שמלוני ושאר מנהיגי מפלגתה למדו זאת, שכן הם מגנים בבירור את האנטישמיות והאנטי-ציונות".

במהלך הריאיון התייחס לשינויים במערכת המשפט בישראל ואמר: "הדמוקרטיה הישראלית מתגלה כאיתנה, והיא תצא חזקה יותר מהמבחן הזה".

"מכיוון שאנשים רוצים מאוד שיוחזר האיזון בין הרשות המבצעת, המחוקקת והשופטת. הבעיה מתעוררת במערכת המשפט, שהייתה פעילה יתר על המידה ובעלת סמכויות יוצאות דופן, כך שהופר האיזון. דרושה רפורמה. מערכת המשפט חייבת להיות עצמאית, אך לא כל יכולה. זה מהות הדיון. הפגנות הן חלק טבעי מהעימות הזה, אבל אני מאמין שנתגבר עליהם".

כשנשאל מה הוא עונה לאלו החוששים לגורל המדינה אמר כי "אני אומר שהדמוקרטיה אינה בסיכון והיא תתחזק על ידי הרפורמה, שהיקפה ייקבע בשבועות הקרובים.

אני זוכר שכאשר העברתי את הרפורמות הכלכליות היו הרבה הפגנות. אנשים התנגדו למעבר לכלכלת שוק, אבל בסופו של דבר הרפורמות יצרו כלכלה איתנה מאוד, גם בגלל שהם הובילו למערכת יחסים חדשה בין הממשלה לאיגודים מקצועיים, אשר כיום משתפים פעולה לרוב יותר טוב מבעבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר