מה קורה לפוטין?

"מאבד שליטה"; ההתבטאות המפתיעה של דוברת הקרמלין

באוקראינה נמשכים קרבות ההתשה הרבים, וברוסיה הנשיא מאבד שליטה על קידום הנרטיב שלו סביב המלחמה. כך הודתה דוברת הקרמלין (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
מאבד שליטה.? פוטין (צילום: shutterstock)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "מאבד שליטה". כך התבטאה דוברת משרד החוץ הרוסי בתחילת השבוע, כשהתייחס לנרטיב שאותו ניסה פוטין להציג מאז תחילת המלחמה.

כבר יותר משנה חלפה מאז הפלישה הרוסית של פוטין לאוקראינה השכנה. פוטין לכל אורך הדרך התעקש לא לקרוא לכך "מלחמה", אלא נקט במינוח "מבצע צבאי מיוחד".

זה לא היה רק פוטין עצמו. בקרמלין ניסו אנשיו של פוטין לקדם את הנרטיב הזה בכל האמצעים שעמדו לרשותם - מה שפחות מצליח כנראה, כפי שהודתה הדוברת הרוסית.

בדוח ISW העריכו כי דבריה של דוברת הקרמלין מחזקת את ההשערה ולפיה במעגל של פוטין ישנם מאבקים פנימיים ופוטין אינו מצליח להחזיר אליו שליטה במאגר המידע הרוסי - המסייע לקידום הנרטיב.

בשבועות האחרונים מתמקדת המלחמה בעיקר בקרב על העיר באחמוט, עיר עליה נפלו לוחמים רבים - בהם כאלו ששימו כבשר תותחים של כח וגנר המכונה "הצבא הפרטי של ולדימיר פוטין".

על פי הנתונים שנחשפו על ידי הצבא האוקראיני עולה כי רק בתחילת החודש נהרגו בקרב על באחמוט 1,100 לוחמים רוסים. גם ברוסיה פרסמו נתונים על הצד האוקראיני לטענתם, כשעל פי הודעת הרוסים, במהלך יממה נהרגו בבאחמוט 220 לוחמים.

העדות מהבונקר: "אין רחמים כלפי החיילים הרוסים, כולם מחבלים" | מתוך משדר מיוחד לציון שנה למלחמה (צילום: אלעד זהבי | עריכה: ידידיה כהן הפקה: אשר רוט)

לצד זאת, המודיעין הבריטי פרסם עוד מידע על המתח בין כח וגנר לבין צבא רוסיה שמרגיש כי הכח "גונב את ההצגה" בקרב על אוקראינה.

על פי המודיעין, ראש כח וגנר פריגוז׳ין איבד את גישתו לגיוסים בבתי הכלא בשל המחלוקת הכבדה עם משרד ההגנה הרוסי. לכן בכח ינסו לגייס אזרחים ומקימים מרכזי גיוס ברחבי רוסיה וכן פתח במאמצי שכנוע בבתי ספר שונים.

אם משרד ההגנה הרוסי ימשיך למנוע גיוס אסירים, במשרד ההגנה הבריטי טוענים כי הדבר יצמצם את פעילות כח וגנר בקרבות על אוקראינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר