דריכות לקראת "הפגנת המיליון"

אל-בראדעי מרגיע: "השלום בין מצרים לישראל - איתן"

מתיחות שוררת בשעות אלה במצרים, לקראת הפגנת המיליון - ההפגנה הגדולה מכולם שתערך בשעות הקרובות בקהיר ● המפגינים יקוו שזה יהיה הצעד האחרון והמשמעותי לקראת הפלת שלטונו של חוסני מובארק ● ובינתיים, מנהיג האופוזיציה מרגיע: "השלום בין ישראל למצרים יישמר" (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |

מתיחות שוררת בשעות אלה במצרים, לקראת הפגנת המיליון - ההפגנה הגדולה מכולם שתערך בשעות הקרובות בקהיר.

בצבא הבהירו כי מלכתחילה לא יפתחו באש לעבר המפגינים ולא ימנעו מהם למחות, אולם ההערכה היא כי אם המפגינים יעשו שימוש באלימות, הצבא לא יוכל שלא להגיב.

מוחמד אל-בראדעי, יריבו המושבע של הנשיא המכהן, חוסני מובארק, התראיין הלילה לרשת CNN. הוא התייחס להסכם השלום בין ישראל למצרים ושיגר אות הרגעה.

"בארצות הברית יש נטייה להגזים. שמעתי שבחוגים מסוימים חוששים שאם תהיה דמוקרטיה במצרים - היא תהיה עויינת לישראל באופן אוטומטי", אמר אל-בראדעי. "זה ממש לא נכון. שלום בין דמוקרטיות יציב יותר משלום בין דיקטטורים".

בסביבתו של מובארק הבינו ככל הנראה שזמנו תם. בין היתר, מנסים אנשיו למצוא נוסחת פשרה שבאמצעותה ישיבו את השקט לרחובות.

יוזמה שמתגבשת בימים אלה מדברת על הקדמת הבחירות לנשיאות, ובמהלכן מובארק לא יוכל להציב את עצמו כמועמד. כך, למעשה, יתחלף השלטון בצורה דמוקרטית ומכובדת.

מאז אתמול, שוררת שביתה כללית ברחבי המדינה, כהכנה שקטה יחסית להפגנת הענק שמתוכננת, כצעד הסלמה נוסף במאבק למיגור שלטונו של הנשיא המצרי חוסני מובארק.

ברחבי מצרים כבר אמרו שאלה "שעותיו האחרונות של חוסני מובארק כנשיא".

אתמול ניצבו המפגינים ראש בראש מול הצבא לצד ניסיון של האופוזיציה לייצר קריאה מאוחדת למובארק ללכת. הביזה והאנרכיה התפשטו גם לשכונות היוקרה של הבירה המצרית, כשהצבא במקביל העלה הילוך עם מטוסים באויר ועוד טנקים ברחובות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר