נשיא מעצמת הצביעות

אני מוכן לחתום על כך שלרגע אפי´ קט לא עניין את אובאמה מה נעשה במצרים ולא עניין אותו אם הם הורגים שם אחד את השני או שכל מצרים על נהר הנילוס שבה נמחקים מן העולם (כשם שגם אותי זה לא מעניין) הדבר היחיד שעניין אותו איך כל הסאגה הזאת משפיעה על מעמדו ולפי זה הוא פעל במלוא הצביעות (דעה, בעולם)

הרב אבא טורצקי | כיכר השבת |
(הבית הלבן)

עצוב כל-כך לראות את הצביעות הנוראה המרוחה על פניהם של מנהיגים בעולם. מתבקשת מאותם מנהיגים בקשה צנועה לכבד לפחות את מעמדם אם לא את עצמם.

כמה מביש היה לראות את נשיא המעצמה הגדולה בעולם שחום העור עומד ומתריס בצורה כה בוטה אל מול ידידו של אתמול מר חוסני מובארק נשיא מצרים. ללא כל מצמוץ וחשיבה שנייה עמד ודרש את פיטוריו המידיים כאילו ואינו מכירו.

זו צביעות ממדרגה ראשונה זעקו פוליטיקאים רבים, היו אף אלו שטענו כי יש במעשיו של אובאמה רשעות וחוסר התחשבות בזולת או בחבר.

לדעתי אירוע זה והתבטאויותיו של הנשיא אובאמה מעידות יותר מאשר רשעות על גודל הטיפשות והקטנוניות שמאפיינים בכבוד את נשיא המעצמה מר אובאמה.

הבחור מתגלה כנער פזיז לא קטן הניזון מתחושות בטן וריגושים של המוני מפגינים שצועקים בקול רם. מאותו סוג של אלו שהפגנות ומהומות משנות את דעתם ובתוך סחף המהומה נסחפת דעתו היישר אל ההמונים.

או אז יוצא הוא מוקף בחליפותיו הנאות ומשדר רצינות מזויפת ואתה עוד חושב לרגע קט שהבחור ישב עם יועציו שבעה נקיים בחן ובדק את כל הממצאים עד שהגיע להחלטה הקשה והרצינית ללא פשרות ובמילים מדודות לתבוע את סילוקו של מובארק מיד ועכשיו.

"אני מצפה מנשיא מצרים שיבין שהשינוי חייב להיות מידי ואל לו לאחוז בקרני שלטונו, עליו להיות קשוב לעמו הדורש דמוקרטיה ולפרוש מידית מנשיאותו למען הצלת עמו" - דברי הנשיא אובאמה.

כשאמר זאת, לא הבנתי להיכן הוא חותר. זה מסוג הדברים שאנו האזרחים הקטנים אומרים לעצמנו בהבזק של שנייה שמע זה לא פשוט אם הנשיא אמר כנראה שהוא יודע על מה הוא מדבר כנראה שאנחנו עדיין לא רואים את כל התמונה במלואה הוא מוקף ביועצים יש לו אסטרטגיה ברורה.

לא עובר שבוע המהומות נשכחו במעט, ריגושי ההפגנות החלו לפוג והקול המתלהם הפנימי נהפך באחת לרגוע יותר. הנשיא במלוא הדרו ובאותה חליפה ומבט רציני (גם קצת יהיר ומתנשא) עומד שוב באותו סטנד ובאותו מיקרופון ואומר קבל עם ועולם את הדברים הבאים...

"אנו סבורים כי עדיין לא הגיע השעה להתפטרותו של הנשיא מובארק זה לא אחראי ולא רציני פיטוריו המידיים, אולם שינוי במערכות וכניסתם של רפורמות חייבות להיות עכשיו ומיד" - דברי הנשיא אובאמה.

ריבונו של עולם מה השתנה?

התשובה היא כלום לא השתנה. הדבר היחיד שהשתנה הוא, שאנו למדנו להכיר טוב יותר מי הם מנהיגי העולם החופשי בשיא עוצמתם ובמלוא חולשתם.

ישאל השואל: נו, באמת, נשיא המעצמה הגדולה אינו מבין מה שכתוב במאמר ב"כיכר השבת"?

מה הולך פה? וכי הנשיא אינו מודע לצחוק וללעג שהוא עצמו יוצר?

המסקנא המתבקשת היא שכך נראים אותם אנשים ובעצם כל העולם ה"נאור" כביכול. כך קורא לכל מי שכל מה שמעניין אותו הוא עצמו. איך הוא נראה, איך הוא נשמע , מה אומרים עליו, האם דעתו מקובלת, וכשמערכת חשיבה זאת שהיא בעצם ה"אני" היא זאת המנחה את האדם ואת פועלו לא נתפלא למערכת זיגזגים מזוגזגים ממין אלו. רגע הוא נגדו, רגע הוא בעדו.

אני מוכן לחתום על כך שלרגע אפי´ קט לא עניין את אובאמה מה נעשה במצרים ולא עניין אותו אם הם הורגים שם אחד את השני או שכל מצרים על נהר הנילוס שבה נמחקים מן העולם (כשם שגם אותי זה לא מעניין) הדבר היחיד שעניין אותו איך כל הסאגה הזאת משפיעה על מעמדו ולפי זה הוא פעל במלוא הצביעות.

מובארק ואובאמה הם כמשל מצער איך נראה עולמנו ואיך נראים מנהיגינו נטולי ערך המוסר והתורה. עולם ללא ערכים, איננו סתם עולם סתמי ונטול ערך. זהו עולם מלא בתככים מזימות צביעות ואינטרסנטיים זולים.

לצערי, אותם תחושות יש לי ביחס למנהיגנו הפוליטיקאים המקומיים במדינתנו. הדברים ידועים ואין כאן מקום להאריך כלל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר