פרשת יפן, המשבר?

היפנים זועמים על ישראל: למה הענקתם חנינה ליוסף בונדו?

השלטונות ביפן רואים בחומרה רבה את העובדה שצעיר אסירי יפן, יוסף בונדו, שוחרר מוקדם מהצפוי. היפנים העבירו לשגרירות ישראל בטוקיו מחאה חריפה, כשהם האשמת ישראל בהפרת ההסכם. נעשים נסיונות לפתור את המשבר. בלעדי: המשפחה מגיבה ל"כיכר השבת" (עולם, חדשות)

אברהם הלוי | כיכר השבת |

חודש לאחר שנשיא המדינה, שמעון פרס, העניק חנינה לצעיר אסירי יפן, יוסף בונדו, מתברר כי השלטונות ביפן זועמים על ישראל ששחררה אותו שנה לפני שסיים לרצות את עונשו.

כזכור, בונדו הועבר לישראל לפני כשנה, משום שהיה קטין. הוא הועבר מבית כלא אחד למשנהו, ובשלב מסוים הוגשה בפניו של נשיא המדינה, שמעון פרס, בקשה לחון אותו.

פרס נעתר, וכך יצא בונדו לחופשי והתקבל בכבוד מלכים בבתיהם של גדולי ישראל.

כעת, לפי מה שמתפרסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות" מתברר כי השלטונות היפנים רואים בחומרה רבה את העובדה שבונדו שוחרר, בניגוד להסכם עם ישראל - לטענתם.

היפנים העבירו לשגרירות ישראל בטוקיו מחאה חריפה, תוך האשמת ישראל בהפרת ההסכם.

נודע כי במשרד המשפטים מנסים כעת לפתור את המשבר הזה, כדי לאפשר בעתיד הקרוב להביא ארצה גם את שני האסירים הנוספים שנותרו ביפן.

מביתו של נשיא המדינה, שמעון פרס, נמסר בתגובה: "מדובר בתיק שגרתי שהגיע אלינו עם המלצה ברורה של מחלקת החנינות במרשד המשפטים ושר המשפטים, יעקב נאמן.

"לאור כל הנתונים החליט הנשיא לקצר את עונשו בשנה כך שיוכל לעמוד בפני ועדת השחרורים של שב"ס, שהיא זו החליטה על שחרורו".

"יפן לא התנגדה"

ומה אומרים במשרד המשפטים? "בניגוד לשמועות, יפן לא התנתה את מתן אישורה להעברתו של בונדו ארצה בתנאים שונים מאלו המחייבים מכח האמנה האירופית להעברת נידונים".

גורמים במשרד המשפטים מוספים ומבהירים: "החנינה התבססה על הטענה שאילו היה מרצה את עונשו ביפן היה זכאי להשתחרר כבר בנובמבר 2010. פניית משרד המשפטים למשרד המשפטים היפני וזה הפנה לחקיקה כללית ממנה השתמע שיש בסיס לטענת פרקליטיו".

כזכור, שלושת בחורי הישיבה נלכדו בנמל התעופה בטוקיו, כאשר ניסו להבריח למדינה מזוודות ובהם סמים. מאז מעצרם מנהלים עסקנים פעילות חובקת עולם כדי להביא להצלחתם במשפט.

ממשפחת בונדו נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "כל פעולותינו נעשו בתיאום, בעצה, בהדרכת ובהכוונת הדיין הנודע הגאון רבי מענדל שפרן שליט"א, תוך סינכרון מלא בין רשויות החוק בישראל וביפן - בהדגש ברור שמהלך זה לא יזיק ל-2 הבחורים הנותרים שעדיין נמקים בכלא.

"רק לאחר שווידאנו זאת התקדמה בקשת החנינה.

תגובות בית הנשיא ומשרד המשפטים מדברות בעד עצמן!

"צר לנו שגורמים אינטרסנטיים המתיימרים לטפל בעניינם של 2 הבחורים, מזינים את כלי התקשורת בנתונים בדויים אשר רק עלולים להזיק לאסירים הנמקים בכלא!"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר