רוצץ ראש הנחש > כך זה קרה

הנשיא אובמה בישר לעולם: "חיסלנו את אוסמה בן לאדן"

דרמה עולמית: הבוקר הודיע נשיא ארה"ב ברק אובמה, כי כוחות צבא ארה"ב הצליחו לגלות ולחסל את הארכי-טרורוסיט אוסאמה בן לאדן, וכי גופתו נמצאת בידיהם. בן לאדן נהרג באחוזת מסתור סמוך לבירת פקיסטן, זהותו אושרה באמצעות בדיקות DNA. צפו בנאום הדרמטי (צבא וביטחון)

יוסי וייס | כיכר השבת |
תם המרדף. בן לאדן

מכה לטרור העולמי: הארכי-טרוריסט - אוסאמה בן לאדן, מנהיג ארגון אל-קאעידה, נהרג, וגופתו נמצאת בידי כוחות ארצות הברית, כך הודיע הבוקר נשיא ארה"ב ברק אובמה.

"הערב, אני יכול להודיע לעם האמריקני ולעולם שארצות הברית ביצעה מבצע שהרג את אוסמה בן לאדן", הודיע אובמה, "בשבוע שעבר קיבלנו מספיק מידע כדי להביא אותו לדין. תחת הנחייתי, כוחות של צבא ארה"ב קיימה משימה מדויקת. איש מאנשימו לא נפגע. אחרי חילופי אש, הצלחנו לתפוס את גופתו. מותו מהווה את ההישג הגדול ביותר עד היום במלחמה בטרור".

על פי הדיווחים, נהרג בן-לאדן כבר לפני כשבוע, אולם פרסום הדבר נדחה עד לקבלת תוצאות בדיקת DNA שאישרה את זהותו.

לדברי אותן מקורות, שהה בן לאדן באחוזה סמוכה לאיסלאמבאד, בירת פקיסטן, במבנה שהותקף על ידי צבא ארה"ב, בעקבות מידע מודיעיני.

המדובר יש לציין, בעובדה המהווה הפתעה, זאת לאור הערכות שהיו כל השנים, כי בן לאדן מסתתר באפגניסטן, בשטח ההפקר הסמוך לפקיסטן, ובוודאי לא בסמוך לבירת פקיסטן.

יש להזכיר, כי מדובר בהישג משמעותי עבור הנשיא אובמה, שדווקא הוא מצליח לסגור את המעגל, ולסיים את המרדף אותו החל הנשיא ג´ורג´ בוש, תחת הסיסמה "לתפוס אותו חי או מת".

מי שמיהר לפרסם הודעה בה בירך על ההישג, הוא נשיא ארצות הברית לשעבר, ג´ורג´ וו. בוש, שכינ את החיסול "הישג מונומנטלי". "המלחמה בטרור ממשיכה, אך הלילה ארצות הברית שלחה מסר חד-משמעי: לא משנה כמה זמן זה ימשך, הצדק ייעשה", אמר בוש.

כזכור, פתחה ארה"ב במצוד אחר בן-לאדן בעקבות מתקפת הטרור שהפילה את מגדלי התאומים ב-11 בספטמבר 2001, מתקפה שגבתה את חייהם של כ-3,000 בני אדם.

אלא שמאז, המשיך בן לאדן בביצוע מעשי טרור בעולם, כשהוא נוהג ללעוג למאמצי ארה"ב ללכידתו, בסדרת קלטות וידאו שפרסם ממקום מחבואו, מצב שנמשך למרות הפרס של 50 מיליון דולר שהוצע על ראשו.

בשבוע שעבר כאמור, נסגר המעגל, והיום הודיע נשיא ארה"ב אובמה באופן רשמי על ההישג.

יש לציין, כי לדברי אנשי מקצוע, צפוי כעת גל של נסיונות נקם מצד ארגון אל קעידה, כאשר בנוסף, לא צפויה לכך השפעה ממשית על הטרור העולמי, זה ימשיך להתנהל בחסות המדינות המממנות ומציידות את ארגוני הטרור, כמו אירן וסוריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר