בערב חג השבועות

משטרת אוקראינה הסירה שלט לעילוי-נשמת שמואל טובול ז"ל

תשעה חודשים לאחר שנרצח באכזריות על-ידי צעירים אנטישמיים באומן, משטרת אוקראינה הסירה בערב חג השבועות שלט שהוצב על בניין של ברסלב - "קריית שמואל-מנחם", על שמו של הבחור שמואל-מנחם טובול הי"ד שנרצח בחג-הסוכות האחרון. תושבים חרדים קיימו הפגנה שקטה (בתפוצות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(יצחק נחמן ארונספלד)

המשטרה המקומית באומן שבאוקראינה הסירה בערב חג-השבועות שלט שהוצב על בניין של ברסלב - "קריית שמואל-מנחם", על-שם הבחור שמואל-מנחם טובול הי"ד שנרצח בחג-הסוכות האחרון.

המשטרה המקומית הסירה את השלט בטענה שזה לא חוקי. "האחראים להצבת השלט היו צריכים לקבל אישור רישמי לפני הצבתו", הסבירו במשטרה.

מספר חסידי ברסלב המתגוררים במקום, ערכו הפגנה מחאה בעת הורדת השלט. בהפגנה לא נרשמו אירועים חריגים והתושבים לא התעמתו עם השוטרים המקומיים.

"עצם הורדת השלט - שערורייה גדולה", אומר ל"כיכר השבת" יצחק-נחמן ארונספלד שהשתתף בהפגנה המקומית. "יהודים שערכו את החג בסמוך לציון ר´ נחמן מברסלב - התפללו בליל החג שהקדוש-ברוך-הוא ישנה את דעת המשטרה שתחזיר בהקדם את השלט".

כזכור, לפני כחצי שנה, ניסו חסידי ברסלב להציב באומן אנדרטה לזכר הבחור, אולם נתקלו בהתנגדות חריפה של מקומיים.

טובול נרצח באומן לפני תשעה חודשים על-ידי בני עוולה מקומיים, בדיוק ביום הילולא רבי נחמן מברסלב. טובול סייע רבות לחסידי ברסלב שעלו על הציון לאורך ימות השנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר