על סף התלקחות

פעילים אנטישמיים למתפללים באומן: נבוא עם גרזנים ונהרוס

מתיחות סמוך לציונו של רבי נחמן מברסלב זיע"א: פעילים מקומיים מבקשים לפרק בכוח דוכן לממכר ספרים הפועל בחזית ציונו של הצדיק ● השבוע שיגרו הפעילים מכתב לנציגי מרכז ברסלב בו הם מאיימים: "פרקו את הדוכן מיד, או שאנו נבוא עם גרזנים ונחריב אותו" ● המשטרה מעורבת (תפוצות)

איטל קציר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (מאיר אלפסי, כיכר)

קבוצת פעילים המזוהה עם ´הארגונים הציבוריים - נציגי התושבים באומן´ מאיימת לפרק את דוכן הספרים המיתולוגי של תלמידי ´הסבא´, רבי ישראל דב אודסר, ולהצית סערה שעלולה לגלוש לפסים אלימים.

באומן מספרים כי "הארגונים הציבוריים" הוא גוף בעל אג´נדה פוליטית מובהקת המנסה להיבנות על שלהוב יצרים נמוך והסתה רדודה. "זה ארגון אנטישמי לכל דבר", הם אומרים.

השבוע שיגרו אנשי "הארגונים הציבוריים" מכתב לנציגי מרכז ברסלב בו הם מאיימים: פרקו את הדוכן מיד, או שאנו נבוא עם גרזנים ונחריב אותו.

נציגי מרכז ברסלב מיהרו לפנות למשטרה כדי שזו תגן על המתפללים מפני הגוים הזועמים, ובמקביל פועלים בינתיים ב´מרכז ברסלב´ להסדיר את חוקיות המבנה.

רגע לפני פרוץ המהומה, נציגי מרכז ברסלב נפגשו גם עם קצין העיר כדי לדון עמו בפתרון הבעיה. הקצין הבטיח להקצות כוחות שיטור גדולים באזור הקבר כדי למנוע את הפרובוקציה המתוכננת.

הוא הוסיף כי יעשה הכל כדי למנוע אלימות והריסת מבנים, אולם ציין כי התנגדות התושבים נובעת מהמוזיקה הבוקעת בעוצמה גבוהה מן הדוכן.

הרב דניאל דיין, יו"ר ´מרכז ברסלב´, נפגש אתמול עם שגרירת ישראל באוקראינה, זינה קלייטמן, וביקש ממנה לנסות ולסייע למפעילי הדוכן. דיין אמר לשגריר: "הפרובוקציה עלולה להצית שנאה ואלימות באיזור".

השגירה מצידה הבטיחה לעזור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר