סוף עידן

היסטוריה בלוב: טריפולי בידי המורדים, בנו של קדאפי נעצר

אחרי מאבק עיקש, המורדים הכריזו הלילה כי השתלטו על בירת לוב, טריפולי ● הבשורה על תום שלטונו של קדאפי הוציאה המונים לרחוב, שחוגגים וקורעים את תמונתו של העריץ ● אובמה מברך: "טריפולי נחלצת מאחיזתו של עריץ. משטר קדאפי מגלה סימני קריסה" (עולם)

שאול כהנא וגלובס | כיכר השבת |
החגיגות ברחובות לוב

אחרי מאבק עיקש שנמשך חודשים רבים, המורדים הכריזו הלילה כי השתלטו על בירת לוב, טריפולי, ובכך שמו קץ באופן רשמי לשלטונו של קדאפי.

המורדים עצרו את בנו ויורשו של קדאפי, סייף אל איסלאם שמוחזק נכון לעכשיו במעצר בית.

הבשורה על תום שלטונו של קדאפי הוציאה המונים לרחוב, שחוגגים וקורעים את תמונתו של העריץ.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מברך הבוקר על נפילתו הצפויה של שליט לוב, מועמר קדאפי. בהודעה שפרסם הבית הלבן אומר אובמה: "התנופה במאבק נגד משטר קדאפי הגיעה לנקודת מפנה. טריפולי נחלצת מאחיזתו של עריץ. משטר קדאפי מגלה סימני קריסה. העם הלובי מראה שהמאמץ האוניברסלי להשגת כבוד וחירות חזק הרבה יותר מאגרוף הברזל של עריץ".

היום שאחרי

אך בשיחות פרטיות אומרים פקידי ממשל רבים, כי ייתכן שיעברו כמה ימים, ואולי שבועות, לפני הקריסה הצבאית של קדאפי וחוגו הקרוב או לפני שהם יחליטו לנטוש את המאבק. הפקידים מצוטטים הבוקר ב"ניו יורק טיימס".

כפי שסדאם חוסיין ובניו עשו לאחר הפלישה האמריקנית לעיראק ב-2003, יוכל קדאפי לנהל מאבק מחתרתי ממקום מסתור גם לאחר נפילת טריפולי, אמרו פקידי הממשל. "כל ניסיון לנבא מה הברנש הזה יעשה הוא קשה מאוד מאוד", אמר קצין בכיר בצבא ארה"ב.

פקיד בכיר בממשל אמר, שבידי ארה"ב יש ראיות לכך שחברים מסוימים בחוג הפנימי של קדאפי מנהלים מו"מ עם המורדים על יציאתם מלוב, אך אין שום מידע אמין על מקום הימצאו של קדאפי עצמו או על הלך הרוח שלו. מנהיגי המורדים טוענים, שאחד מבניו של קדאפי נמצא בידיהם, אך בשלב זה אין ראיות עצמאיות לכך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר