סערה

רבנים קוראים לבני ישיבות: אל תסעו לישראל, זו סכנה רוחנית

"זמן אלול": שורת רבנים בכירים מארה"ב קוראים לבני הישיבות שלא לנסוע ללומד בישיבות בישראל. הסיבה: סכנות רוחניות האורבות להם בארץ הקודש. דיינים, ראשי קהילות וישיבות מארה"ב חתומים על המכתב. מזהירים את ההורים: "מי שביכולתו להימנע מלשלוח את בנו כלל לשם" (בעולם)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

עם פתיחת "זמן אלול", שורת רבנים בכירים מארה"ב קוראים לבני הישיבות שלא לנסוע וללמוד בישיבות בישראל. הסיבה: סכנות רוחניות.

במכתב המופץ בימים אלה בריכוזים החרדיים בארה"ב, כותבים הרבנים: "היות ובשנים האחרונות השתרבב שהרבה אבות שולחים את בניהם מחוץ לארץ ללמוד בארץ ישראל, הננו לעורר אבות על בנים כי היא סכנה גדולה".

לדברי הרבנים, בישראל יש אומנם "ישיבות קדושות" אבל התנאים הקיימים בהן גורמים להידרדרות רוחנית. הרבנים מציינים את העובדה שהבחורים שוכרים דירות משלהם, ובמקרים אחרים שוכרים אותן בצוותא עם בחורים אחרים "שאינם בערך מדינתם".

הרבנים מציינים גם "כלים שמופצים בימים אלה אשר ברגע קט יכולים להגיע לשאול תחתית", כסיבה להידרדרות הרוחנית של בחורים מחו"ל.

במקרים מסוימים, צוין במכתב, הבחורים כלל לא לומדים בישיבה בזמן שהוריהם חושבים שהם עושים חיל בהיכל התורה.

המכתב נחתם בקריאה "לעורר לבבות האבות שידעו את אשר לפניהם ואת הדרך ילכו בה, ויחשבו שכר מצווה כנגד הפסדה, ואת התוצאות אשר מי ישורנה.

"ובוודאי מי שביכולתו להימנע מלשלוח את בנו כלל לשם ועל-כל פנים ישלחו את בניהם אך ורק לישיבות עם אש"ל מלא, ואשר האכסניות תחת אחריות מלאה של הישיבה".

על המכתב חתומים דיינים, ראשי קהילות וישיבות מארה"ב ובהם: ראב"ד קהל "ייטב לב", אב"ד "אמונת ישראל" הרב משה וולפסון, והרב צבי יששכר דב כץ, אב"ד דושינסקי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר