פרסום ראשון

ביהמ"ש בפלורידה: "לשרוף גופת יהודי ולפזרה בישראל"

לפני 4 חודשים נפטר בפלורידה אהרן טבצ'ניק ● אמו טענה שבנה השאיר לה צוואה בע"פ שיישרפו את הגופה ויפזרו האפר בערד ● אחות הנפטר התנגדה לשריפה, אך ביהמ"ש החליט לקבל את גרסת האם ● האחות תוקפת את זק"א: "לקח קרדיט על חשבון אחי" ● "היא גרמה נזק", מגיב משי-זהב ל"כיכר השבת" (ארה"ב)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

לפני כארבעה וחצי חודשים נפטר בפלורידה יהודי בשם אהרן טבצ'ניק. כאשר באו לערוך לו הלוויה, טענה אמו שבנה השאיר לה צוואה בעל-פה שיישרפו את הגופה ויפזרו את האפר בעיר ערד בישראל. אחותו של הנפטר מאב, הילה טבצ'ניק, התנגדה לשריפת גופת אחיה.

הנושא הובא לדיון בבית-המשפט בפלורידה, שם קיבלו השופטים את גרסתה של האם. המשמעות: צו המחייב לשרוף את הגופה ולפזר את האפר בישראל. האחות לא אמרה נואש והגישה ערעור לבית-המשפט העליון בפלורידה, שם ממתינים כעת להחלטת השופטים.

מרן הגר"ע יוסף שליט"א, נשיא מועצת החכמים, שמע על הסיפור והחליט להקדיש באחרונה מספר שיעורי-תורה לזכותו של היהודי שיזכה להיקבר כדת ישראל.

האחות נגד זק"א

הילה טבנצ'ניק, שחזרה בתשובה לאחר פטירת אחיה, מגוללת בראיון ל"כיכר השבת" את מה שעובר עליה בחודשים האחרונים, והיא גם מותחת ביקורת קשה על ארגון זק"א.

"כולנו יודעים מה זה 'איסור הלנת המת' ואחי כבר ארבעה וחצי חודשים נמצא בחדר קירור", היא מספרת, "אמא שלו רוצה לשרוף את הגופה כי זה יותר זול מקבורה וגם אחרי שהצענו לה שאנחנו נשלם את כל הכסף, היא ממשיכה לעמוד על דעתה שישרפו את אחי. אנחנו מחכים להחלטת בית-המשפט בפלורידה ומקווים שהשופטים יקבלו את הערעור שלנו.

"אחרי שפנינו לחברי-כנסת חרדיים וכלי-תקשורת שונים שיעזרו לנו, הגיעו אלינו נציגים מארגון 'חסד של אמת' בארה"ב והגישו לנו סיוע. כואב לי שיהודה משי-זהב וארגון זק"א לוקחים קרדיט על חשבון אחי ומפרסמים שהם עוזרים לנו. ניסתי לתפוס את משי-זהב מספר פעמים והוא טרם חזר אליי.

"כאשר התקשרתי אליו מחסוי, הוא אמר לי 'גברת, אף אחד לא חייב לך כלום, את לא המקרה היחיד בעולם'. הגיע הזמן שהוא יפסיק לשקר שהוא עוזר למשפחה. אני היחידה שמטפלת באחי המנוח. אנשים לא עוזרים לנו בגלל שהם חושבים שזק"א מטפל במקרה שלנו.

"אני פונה לעם-ישראל שיתפללו בשביל אחי אהרון טבצ'ניק בן רבקה שיזכה להקבר בקבר ישראל ושחס ושלום לא ישרפו אותו".

תגובת משי-זהב

יהודה משי-זהב מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "עם כל הצער שמדובר באחיה, המהלכים שאנחנו עושים - השתיקה יפה להם. היא גרמה נזק בכך שהיא יצאה לתקשורת. בהקשר לנפטר, אומר משי-זהב: "כרגע הפסדנו בבית-המשפט. עכשיו אנחנו עובדים על עצומה ואולי זה ישפיע על הערעור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות