ושבו בנים

דיווח: ארה"ב תסכים לשחרר את פולארד - לכלא בישראל

בימים אלה מתקיימים מגעים חשאיים בין האמריקנים לבין הישראלים כדי לקדם את שחרורו של פולארד, אחרי עשרות שנים בכלא האמריקאי. ישנה הסכמה שבשתיקה בקרב האמריקנים לשחרר את פולארד לישראל, בתנאי שהוא ישלים את עונשו בבית כלא ישראלי. כל הפרטים (באקטואליה, בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(פלאש 90)

האם יונתן פולארד ישוב בקרוב לישראל, אחרי עשרות שנים בכלא האמריקאי? אחרי שחרור גלעד שליט, שובו של אילן גרפל ממצרים, נדמה כי אסיר ישראלי נוסף בדרך לחזרה לישראל.

העיתון "יום ליום" מדווח כי מתקיימים מגעים חשאיים בין האמריקנים לבין הישראלים כדי לקדם את שחרורו של פולארד, וחלק מהאמריקנים עדיין מגלים עקשנות ומתנגדים לשחרור.

במפתיע, דווקא נשיא ארה"ב ברק אובמה מגלה חמלה ותומך בשחרור.

לפי הדיווח, ישנה הסכמה שבשתיקה בקרב האמריקנים לשחרר את פולארד לישראל, אך בתנאי שהוא ישלים את עונשו בבית כלא ישראלי.

בישראל מתעקשים כי הוא ייצא לחופשי וישוב לארץ ישראל לביתו ולחיק משפחתו.

רמז על העסקה הנרקמת נתן ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפתיחת מושב החורף של הכנסת, כאשר ציין כי הוא לא שכח ולא שוכח את יהונתן פולארד.

גורמים בועד למען פולארד הכחישו הערב את הפרסומים אודות מגעים לשחרורו. "על פי אינדיקציות ברורות שבידינו אין נכון לרגע זה שום מגעים בין ישראל לארה"ב בנוגע לשחרורו של יהונתן. לצערנו, חלק מהפרסומים בנושא זה נועדו להרגיע את הרוחות ולהקטין את הלחץ הגובר לשחרורו של יהונתן שעומד לסיים בימים אלו את שנתו ה-26 בכלא ומצבו הבריאותי קשה ביותר", אמרו.

לדבריהם, הדיווחים על אפשרות של העברתו של יהונתן לכלא ישראלי הנם מופרכים במיוחד שכן הדבר איננו אפשרי ע"פ החוק האמריקני במקרה מסוג זה. האופצייה היחידה הייתה ועודנה קציבת עונשו של יהונתן ע"י הנשיא אובמה מתוך שיקולים של צדק או מתוך שיקולים הומניטאריים.

"חשוב לציין כי במהלך החודשים האחרונים פנו עשרות אנשי ממשל בטחון ומשפט מהשורה הראשונה לנשיא אובמה בבקשה לקצוב את עונשו של יהונתן ולשחררו לאלתר. פניותיהם של של אלה, כמו גם פניותיהם של ראש הממשלה ונשיא המדינה עדיין ממתינות לתגובתו של הנשיא אובמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות