היד הארוכה של ישראל?

פרופסור בכיר נהרג בפיצוץ מסתורי באיראן; חבריו נפצעו

הפיצוצים המסתוריים באיראן נמשכים: כלי-תקשורת באיראן דיווחו כי הבוקר נהרג אדם אחד ושניים נוספים נפצעו בפיצוץ במכונית סמוך לאוניברסיטה בצפון טהרן. על-פי הדיווחים השונים בטלוויזיה המקומית - ההרוג בפיצוץ הוא פרופסור בכיר באוניברסיטה. אתמול רמז הרמטכ"ל על הפיצוצים (בעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
פיצוץ במכונית באיראן (ארכיון)

הפיצוצים המסתוריים באיראן לא פוסקים: כלי-תקשורת באיראן מדווחים כי הבוקר (רביעי) נהרג אדם אחד ושניים נוספים נפצעו בפיצוץ במכונית סמוך לאוניברסיטה בצפון טהרן.

על-פי הדיווחים השונים בטלוויזיה המקומית, ההרוג בפיצוץ הוא פרופסור בכיר באוניברסיטה, מוסטפא אחמדי-רוסהאן.

מתחקיר ראשוני עולה כי כי הפיצוץ אירע במכונית פז'ו 405 ברחוב גול נבי בצפון טהרן, בקרבת אוניברסיטת טבטבאי למדעי החברה. "הפצצה הוצמדה לצדו של הרכב על-ידי רוכב אופנוע שנמלט מזירת האירוע לפני הפיצוץ", סיפר עד ראיה.

עד הראיה סיפר כי בעת הפיצוץ השלושה ישבו יחד ברכב ושוחחו. הפצועים הועברו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, אולם הפרופסור נהרג.

הפיצוץ באיראן מצטרף לסדרת הפיצוצים במדינה, בה נהרגו שורת מדענים ופרופסורים, כשלחלקם - כך התברר - יש קשר לכור באיראן.

אתמול, במהלך ישיבת ועדת חוץ וביטחון בכנסת, הזהיר הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ כי "2012 צפויה להיות שנה קריטית באיראן".

עוד אמר הרמטכ"ל כי "איראן ניצבת לאחרונה מול התמודדות עם מערכת לחצים בינלאומית שגוברת והולכת. לחצים אלה משפיעים על ההנהגה האיראנית, אך מנגד איננו מזהים שלחצים אלו מביאים אותה לקבל החלטה לוותר על תוכנית הגרעין".

לדברי הרמטכ"ל שנת 2012 צפויה להיות "שנה קריטית בחיבור שבין המשך ההתגרענות, השינויים הפנימיים בהנהגה האיראנית, המשך הלחץ הגובר מצד הקהילה הבינלאומית ודברים שקורים להם באופן לא טבעי", בכך הוא רמז לפיצוצים המסתוריים שמתרחשים באיראן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות