המועמד הרפובליקני נחשף: אנטישמיות וגזענות

נבירה בארכיונים מאובקים, מעלה עוד ועוד אמירות אנטישמיות מזעזעות של המועמד הרפובליקני הפופולרי רון פול • ההתבטאויות של פול מטרידות בעיקר בשל העובדה, שמיליוני בוחרים בארה"ב תומכים בפול ובדרכו הפוליטית הבעייתית • האם האנטישמיות בארה"ב מרימה שוב את ראשה המכוער?

ניסים בן חיים | כיכר השבת |
רון פול (ויקיפדיה)

חששתם מברק חוסיין אובאמה? הקשיבו מה יש לרון פול מועמד הימין הפופולרי בארה"ב לומר עליכם.

המגזין "ניו רפובליק" חשף אתמול לראשונה, אוסף של מסמכים שעליהם חתום רון פול החושפים את האידאולוגיה הגזענית והקונספירטיבית של מי שזכה במקום השני במדינת ניו המפשייר.

אחרי עשרות שנים במדבר הפוליטי, פול בן ה-76 כנראה כבר לא יזכה בנשיאות ארה"ב, אבל, הוא לא פורש מההתמודדות, נראה שחשוב לו המשיך להכניס את אידיאולוגית השנאה שלו בקרב אזרחיה של ארה"ב, ונראה שמאמציו נושאים פירות באושים בצורה של מיליוני תומכים.

אידאולוגיית השנאה של פול מתרכזת גם בשחורים וזרים, אבל לגבי היהודים הוא לא עוצר באדום, כך למשל ב"דו"ח פוליטי", עיתון בבעלותו של פול, הציע פול ב-1990 להקים "ליגה נגד השמצה גרמנית", לדבריו ניצלו גורמים בארה"ב את השנאה לגרמנים בשביל לגרש פושעי מלחמה נאצים, ולכן הגרמנים ראויים בדיוק כמו היהודים לליגה נגד השמצה .

גם תאוריות קונספירציה המאשימות את ישראל והיהודים, לא חושך פול מאיתנו.

כך למשל בפברואר 1988 האשים "דוח פוליטי" את המוסד במעורבות בפיגוע טרור נגד חילים אמריקנים, שבוצע במועדון בברלין, בו נהגו חיילי צבא ארה"ב לבלות את ימיהם. על פי על פי עיתונו של פול "המוסד הישראלי תמיד מחפש דרך לעורר כאן (ארה"ב) רגשות אנטי ערביים".

מיותר לציין כי הרשויות הגרמניות מצאו את סוכני הביון הלובי אשמים בפיגוע.

בין העלונים והמסמכים עליהם חתום רון פול, שהובאו ב"ניו רפובליק" , הופיעה קריאה לאמריקנים להזדיין בנשק לקראת מלחמת שחורים בלבנים, ואף רמיזה שישראל מעורבת בפיגוע שאירע על ידי אל קעידה בבנייני התאומים ב-1993.

החשיפות שהובאו מה"ניו רפובליק" לא מפתיעות, על רקע ההתבטאויות הקודמות של פול, כי לו היה נשיא ארה"ב בתקופת מלחמת העולם השנייה, לא היה נוקף אצבע כדי לסייע ליהודי אירופה שנדרסו תחת המגף הנאצי. ולא זו בלבד, אלא גם "היה מוטב שמדינת ישראל מעולם לא הייתה קמה" כלומר גם לאחר שיהודי אירופה נהרגו, נרצחו ונשרפו אין להם מקום על פני האדמה.

לא נצא ידי חובה בלא ללמד על פול זכות, ואכן מבדיקה שערכנו פול נמנה על ה"מעשנים" בבית המחוקקים הרפובליקני, כלומר התומכים בלגליזציה מלאה של הסמים. פול מתנגד לשירותי הרווחה ובגדול הוא בעד הנגד. מטריד שמיליוני אנשים ב"ידידה הגדולה" תומכים ומאמינים באידיאולוגיה של פול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר