כתובות נאצה אנטישמיות ברוסיה: "כולם לבוכנוואלד"

אנטישמיות ברוסיה: כתובות נאצה אנטישמיות רוססו בתחילת השבוע על בניין הסוכנות היהודית הממוקם באחת השכונות המרכזיות בעיר סנט פטרבורג. במוצאי השבת האחרונה רוססו צלבי קרס על הבניין בו פועלים ארגונים קהילתיים יהודים נוספים, במבנה סמוך רוססה כתובת בה נכתב: "כולם לבוכנוואלד"

חזקי שטרן | כיכר השבת |
סנט פטרבורג (צילום ארכיון: פלאש 90)

אנטישמיות ברוסיה: כתובות נאצה אנטישמיות רוססו בתחילת השבוע על בניין הסוכנות היהודית הממוקם באחת השכונות המרכזיות בעיר סנט פטרבורג.

במוצאי השבת האחרונה רוססו צלבי קרס על הבניין בו פועלים ארגונים קהילתיים יהודים נוספים, במבנה סמוך רוססה כתובת בה נכתב: "כולם לבוכנוואלד".

אחד מצלבי הקרס רוסס בסמוך לשלט של 'האוניברסיטה היהודית', ארגון יהודי שפועל בבניין יחד עם ארגונים נוספים.

מחנה בווכנוואלד היה אחד ממחנות הריכוז הגדולים ביותר שפעלו בגרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה, ונספו בו כ-65 אלף בני אדם.

בקהילה היהודית בעיר סנט פטרבורג, מתגוררים כ-100 אלף איש. משרדי הסוכנות היהודית בעיר נפתחו לפני שנים רבות, והם מתמקדים בחיזוק הקהילה היהודית והעמקת הקשר של חבירה עם העולם היהודי ומדינת ישראל.

זו אינה הפעם הראשונה בה נרשמים אירועים אנטישמיים בסנט פטרבורג, בעבר הושחתו בעיר עשרות קברי יהודים.

ראש כוח המשימה למאבק באנטישמיות בסוכנות היהודית, עמוס חרמון, אמר ל-ynet כי "בימים האחרונים אנו עדים להתפרצות של מספר אירועים אנטישמיים בעיקר במערב אירופה, שמאופיינים בכתובות נאצה נגד יהודים, אך גם באירועים אלימים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר