הוקמה ועדת ה"שוויון בנטל"

השרים שיחרצו את עתיד הישיבות: פרי, יעלון ואריאל

סוגיית גיוס החרדים לצה"ל: הוקמה ועדת שרים בראשות השר יעקב פרי, שתהיה אחראית על גיבוש החוק לשוויון בנטל, בין החברים בוועדה שעתידה להחליט על עתידו של עולם הישיבות החרדי: השרים אורי אריאל, משה בוגי יעלון, ועמיר פרץ. גורם ב'יהדות התורה': "אין לנו תקווה מהוועדה הזאת" (פוליטי, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
תלמידי ישיבה (צילום: פלאש 90)

סוגיית גיוס החרדים: הוקמה וועדת השרים לחקיקת חוק השוויון בנטל, שיגבש את החוק החדש לגיוס החרדים, לאור ביטולו של חוק טל על ידי בג"ץ בשנה שעברה.

בראשות הוועדה יעמוד שר המדע והטכנולוגיה יעקב פרי, נציגו של יאיר לפיד. והחברים בה יהיו: שר הביטחון משה (בוגי) יעלון. שר הבינוי אורי אריאל. השר להגנת הסביבה עמיר פרץ ושר נוסף מ'ישראל ביתנו'.

חברי הוועדה, אמורים להגיש את החוק החדש שיגובש - תוך 49 יום.

למעשה, חמשת השרים הם אלו שייגבשו את החוק החדש שכותרתו תהיה 'חוק השוויון בנטל ולשילוב חרדים ובני מיעוטים בשירות צבאי ואזרחי לצורך שילובם בשוק העבודה'.

גורם ב'יהדות התורה' אומר ל'כיכר השבת': "אין לנו תקווה מהוועדה הזאת, היא כמו וועדת פלסנר, אין הרבה שינויים".

הגורם הוסיף כי: "אם מישהו חשב בהתחלה שיהיה ניתן לסמוך על אורי אריאל, הרי שבזמן המשא ומתן הקואליציוני הוא התברר כ"צבוע הגדול", כשהוא ניסה להראות שכביכול הוא זה שייגשר, ובסוף הוא רימה את כולם".

בש"ס אומרים כי אין בכוונתם לשתף פעולה עם הוועדה וכי: "אם יש נקודת אור בתוך הוועדה הזאת, זה שר הביטחון יעלון, שבניגוד לשאר חברי הוועדה הוא לא מנסה להתנגח עם הציבור החרדי, אלא מנסה להגיע להבנות".

הוועדה צפוייה לאשר את המתווה שאליו הגיע יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד שאותם הציג אמש (שלישי) בנט בכנס רמלה.

כזכור, אתמול הציג בנט את המתווה ל'שוויון בנטל' אליו הגיע להסכמה עם לפיד. לפיו, בשלב הראשון של המתווה, שיימשך ארבע שנים "יהיה פטור גורף וחופש בחירה מוחלט לכל חרדי מגיל 22 ומעלה. הם יוכלו לעשות מה שהם בוחרים - ללמוד תורה, שירות צבאי, שירות אזרחי או השתלבות בכלכלה".

בנט, המשיך והציג את התוכנית ואמר כי בשלב השני, "מאה אחוז ממי שמגיע לגיל 18 יוכל ללכת ללמוד תורה - שלוש שנים עם אותן תמיכות שיש היום. בשנה הרביעית, יהיו 1,800 תלמידים שימשיכו לקבל תמיכה והיתר יוכלו לשרת בצבא או בשירות לאומי. מדינת ישראל מחליטה שיש גבול בכמה שאפשר לתמוך, אך אילו שצריך, המדינה תגדיל את התמיכה בהם. זה מספר לא מבוטל בכל שנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר