גזירת הגיוס

יוזמה: גדולי האדמו"רים יצאו לכנס חירום בארה"ב

בימים אלו מתגבשת מחדש היוזמה, ליציאתם של גדולי האדמו"רים, ארבעה ממנהיגיו הרוחניים הבולטים ביותר של הציבור החסידי לארה"ב, בכדי להשתתף בכינוס חירום ולעורר את יהדות העולם נגד גזירת הגיוס המרחפת על עולם הישיבות. היוזמה כעת בשלב ראשוני וטרם ברור אם היא תצא אל הפועל (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"רים מגור, בויאן, צאנז וויז'ניץ (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

יוזמה מחודשת, מתגבשת בימים אלו ליציאתם של גדולי האדמו"רים מישראל לכינוס חירום וזעקה בארצות-הברית נגד גזירת הגיוס, עדיין טרם ברור האם היוזמה אכן תצא אל הפועל.

מפרטים ראשונים שהגיעו לידי "כיכר השבת" עולה כי עסקנים בכירים בתנועת "אגודת ישראל" מנסים בימים האחרונים לגבש שוב את יוזמת עריכת כינוס החירום והזעקה של יהדות ארצות-הברית, נגד גזירת גיוס בחורי הישיבות והפגיעה הצפויה בעולם התורה ובציבור החרדי.

לפי היוזמה, כינוס החירום יתקיים בראשותם של מרנן ורבנן גדולי האדמו"רים שיצאו במיוחד מארץ ישראל לתפוצות על-מנת לעורר את יהדות העולם ולהקים קול זעקה נגד הפגיעה הקשה של הממשלה בערכי היהדות הנאמנה ובציבור שומרי התורה והמצוות.

במידה והיוזמה תצא אל הפועל, צפויים לצאת אל מסע המחאה כ"ק האדמו"רים מגור, ויז'ניץ, צאנז, ובויאן. בשעות האחרונות נעשה מאמץ לצרף אף את האדמו"ר מבעלזא שכמעט ואינו יוצא מן הארץ.

כאמור, היוזמה נמצאת עדיין בשלביה הראשוניים ואין זה ברור עדיין האם היא תצא בסוף אל הפועל, כאשר בראש ובראשונה היא כפופה לאישור שיתנו גדולי האדמו"רים על רצונם לצאת ולהשתתף במסע.

ל"כיכר השבת" נודע כי חלקם כבר נתנו אישור עקרוני ומנגד חלקם עדיין לא הודיעו תשובה ועל כן בשעות הקרובות תיפול ההחלטה הסופית האם המסע יצא אל הפועל.

כזכור, לפני חג הפורים האחרון יזם כ"ק האדמו"ר מגור את קיום כינוס החירום, אולם מחמת סיבות שונות היוזמה ירדה לבסוף מן הפרק וכעת מנסים העסקנים לשוב ולחדשה.

גורמים ב'אגודת ישראל' אומרים ל"כיכר השבת" כי הפעם היוזמה נמצאת בשלב מתקדם יותר מהפעם הקודמת וכי באם הכל יסתדר על הצד הטוב הרי שהכינוס יקרום עור וגידים וייצא אל הפועל כבר בשבוע הבא.

מנגד, גורמים אחרים בתנועה מגלים דווקא פסימיות באשר לאפשרות קיום הכינוס, וזאת משום שלדבריהם, לצורך הנסיעה דרוש תיאום משותף בין בתיהם של כמה ממנהיגיו הרוחניים הבולטים ביותר של הציבור החסידי שסדר יומם מלא וגדוש ולכן להערכתם קשה עד כמעט בלתי אפשרי לעשות זאת.

בתוך כך יצויין, כי יציאתו של כ"ק האדמו"ר מגור למנוחה בביתו שבעיר צפת למשך תקופה קצרה - עלולה לגרום לביטול היוזמה.

אתר 'כיכר השבת' ימשיך לעקוב אחר היוזמה המתגבשת, וידווח על כל התפתחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר