גזירות לפיד

הישיבות לתלמידיהן: חסכו בעלויות, עזרו לנו להתמודד

הגזירות הכלכליות הקשות שמטיל שר האוצר יאיר לפיד, כבר נותנות את אותותיהן על עולם הישיבות, אשר הקיצוץ בתקציביו גובר והולך. בישיבת "קול תורה" פנו בתחינה לבחורי הישיבה לחסוך בעלויות: "על כולנו מוטלת החובה לעשות ככל האפשר למען יכולת קיומה של הישיבה גם בימים קשים אלו" (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
בחורי ישיבה עמלים בתורה (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

הגזירות הכלכליות הקשות שמטיל שר האוצר יאיר לפיד, נוגעות לכיס של כולם. אין בנמצא כמעט משפחה שגזירה זו או אחרת לא פוגעת בה.

אך מעל כולם, נמצאות הישיבות הקדושות, אשר הקיצוץ הקשה בתקציבם כבר נותן את אותותיו, והוא צפוי להחריף עוד יותר ולעמוד על כ-50 אחוזים.

מנהלי הישיבות כבר התריעו לא אחת מפני הגזירות הקשות, אשר לא מעט מהם יעמדו בפני שוקת שבורה כשהם מתקשים לראות כעת כיצד יצליחו לשרוד זאת.

בעקבות המצב הכלכלי הקשה, ישיבות רבות פנו בבקשה לתלמידיהן כי יסייע לישיבה ויחסכו בהוצאות השונות, כאשר פרוטה לפרוטה מצטרפת בסופו של דבר.

בישיבת "קול תורה" בשכונת בית וגן בירושלים, פרסמה הנהלת הישיבה בשבועות האחרונים "הודעה חשובה לתלמידי הישיבה היקרים", בה הם מתבקשים לחסוך בעלויות.

"הגזירות הכלכליות הנוראות שהוטלו על עולם התורה בידי השלטונות", נכתב במודעה, "גרמו לקיצוץ חד וכואב בהכנסות הישיבה הק' עד למאד, ועלינו כולנו מוטלת החובה לעשות ככל האפשר למען יכולת קיומה של הישיבה הק' גם בימים קשים אלו".

הנהלת הישיבה מוסיפה ומבקשת כי "הבחורים היקרים שיחיו מתבקשים לשימת לב מיוחדת כיצד ניתן לחסוך בעלויות ולמחשבה היכן ניתן לוותר על עלות שאינה הכרחית".

ויש גם פירוט עבור הבחורים היכן ניתן לחסוך: "על כן יש להקפיד מאד שלא יהיו מנורות שדולקות כשזה לא הכרחי, שלא יזרמו מים כשאפשר להפחית, על אי בזבוז ניירות ניגוב, ניירות צילום, כלים חד פעמיים, חשמל, דברי מאכל ושתיה, וכדומה".

"ההקפדה בכל הנ"ל יכולה לחסוך לישיבה בהוצאות בצורה ניכרת ביותר, וחובת השעה מחייבת את כולנו להקפיד בכך במשנה זהירות ובמחשבה של כל אחד ואחד איפה וכיצד ניתן לחסוך לרווחת קיום הישיבה הק'".

גורם בעולם הישיבות החרדי מסביר ל"כיכר השבת" כי "השיטה בעולם הישיבות הייתה תמיד לתת לבחורים הכל, כפי שליבם חפץ, שלא תהיה בעדם שום מניעה לעסוק בלימוד התורה הקדושה. לצערנו, הגזירות הנוראיות כופות על המוסדות לערב את הבחורים במצב ולבקש מהם לסייע, כל אחד כפי יכולתו, בצמצום העלויות כדי שהישיבות הקדושות יוכלו לשרוד. פשוטו כמשמעו".

המודעה בישיבת "קול תורה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר