הקרע בציונות הדתית

'בשבע' של כצל'ה עוקץ את בנט: "12 מנדטים - ועולם הישיבות בקריסה"

הכותרת הראשית בגיליון סוף השבוע של עיתון 'בשבע' זועקת: "12 מנדטים, ועולם הישיבות בקריסה"; כותרת הידיעה, מפנה עקיצה כואבת לח"כי הבית היהודי ובראשם השר נפתלי בנט, שהתחייבו לסייע לעולם הישיבות. בשבוע האחרון, קרא ח"כ לשעבר יעקב כץ - ממייסדי 'בשבע' להדיח את בנט מתפקידו (חדשות,ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
שער 'בשבע' (צילום מסך)

הקיצוץ לישיבות הציוניות דתיות גורם לקרע בין הצדדים הפוליטיים במגזר הציוני דתי: 'בשבע', חינמון הימין הדתי שעל מייסדיו נמנה ח"כ לשעבר יעקב כץ (כצל'ה), תוקף בכותרת הראשית את הפגיעה בישיבות הגבוהות הציוניות דתיות, ומשגר מסר עוקצני כלפי נבחרת ח"כי 'הבית היהודי' החברים בקואליציה.

"12 מנדטים, ועולם הישיבות בקריסה" נכתב בעמוד השער של העיתון. כאשר בכתבה, הובאו פרטי הקיצוץ הקשה ממנו סובלים הישיבות החרדיות והישיבות הגבוהות הציוניות דתיות. המסר הוא, כי למרות 12 המנדטים של המפלגה, עולם התורה של הציונות הדתית מצוי בתקופה קשה.

ישיבת סיעה ב'הבית היהודי' (צילום: פלאש 90)

יצויין, כי ח"כ כצל'ה, ממייסדי עיתון 'בשבע', תקף בחריפות בשבועות האחרונים את ח"כי הבית היהודי בכלל ואת השר נפתלי בנט בפרט, ואף קרא להדיח אותו מהנהגת הבית היהודי. "הפוליטיקאי בנט נכשל בשתי המשימות העיקריות. א-שמירה על עולם התורה. ב-שמירה על ארץ ישראל" כתב כצל'ה לפני מספר שבועות.

כצל'ה הוסיף: "הפוליטיקאי בנט לא יכול להנהיג את הציבור הדתי לאומי, יש להחליפו לאלתר".

ימים ספורים לאחר אותה הודעה, חזר כצל'ה שוב על הדברים, והפעם קרא לח"כי 'הבית היהודי': "להתכנס לאלתר ולהדיח את נפתלי בנט מכל תפקידיו בהנהגת המפלגה בגין הרס עולם התורה והרס ההתיישבות העומד לפתחנו". כעת נראה, כי גם כלי התקשורת אותו ייסד כצל'ה מתגייס לטובת המאבק בשר בנט ובמסע ההרס המכוון נגד עולם התורה.

כצל'ה, מעוניין בהדחת בנט (צילום: פלאש 90)

במאמר דעה שפורסם בעיתון, קוראים יהודה אליהו ובצלאל סמוטריץ' מראשי עמותת 'רגבים', לקיים חשיבה מחודשת לגבי הברית בין מפלגות 'יש עתיד' ו'הבית היהודי'.

"פגענו אנושות בעולם התורה, גם בזה החרדי וגם בזה הציוני" כותבים אליהו וסמוטריץ'. "תקציב הישיבות קוצץ בצורה חסרת תקדים, ובינתיים לפיד מפר גם את הסיכומים השקטים בעניין הזה ושולח בהנאה סדיסטית את מנהלי הישיבות להתרוצץ כמו עכברים בכלוב ולקושש נדבות לתשלום משכורות לקראת החגים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר