הדיון על אפליית הישיבות החרדיות

הרב אלבז: "מפלים לרעה קציני צבא כי לובשים שחור"

הוועדה לביקורת המדינה התכנסה לדיון סוער על אפליה תקציבית ופוליטית בעולם הישיבות בניגוד לחוק • הגאון רבי ראובן אלבז, ראש מוסדות 'אור החיים', נשא נאום נרגש בו זעק נגד הדיבור על "שוויון" כאשר בישיבתו מאות קציני צבא ובוגרי יחידות קרביות מופלים לרעה רק כי הם לובשים שחור". האזינו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי ראובן אלבז (צילום: יענקי אריה)

שוויון בנטל? בצעד חריג הגיע הבוקר (שלישי) ראש מוסדות 'אור החיים' הגאון רבי ראובן אלבז למשכן הכנסת בכדי להשתתף בדיון הסוער שיזם ח"כ משה גפני בוועדה לביקורת המדינה שעסקה באפלייה התקציבית והפוליטית בעולם הישיבות בניגוד לחוק.

סוער בכנסת: אפליה בעולם הישיבות • סיקור מיוחד

השתתפות הגר"ר אלבז התקיימה בשל מעמדו כגדול מחזירי התשובה, וכמי שיש לו מאות תלמידים בישיבתו כשרובם בעלי תשובה ששירתו שנים רבות ביחידות קרביות ועד עצם היום הזה מתגייסים למילואים, ולמרות זאת סובלים מקיצוצי הממשלה בתקציב הישיבות.

הרב אלבז פתח את דבריו בדבר תורה שהצליח לרתק את כל משתתפי הדיון ועבר להתייחס לנושא הבוער לשמו התכנסה הוועדה ואמר: "כן - צריך צבא, צריך שוויון בנטל, אבל אסור לנו למחוק חלילה וחס את היסוד שעליו העם היהודי הושתת - 'הקול קול יעקב'".

"איפה השוויון כאן?". הרב אלבז בוועדה, הבוקר (צילום: כיכר השבת)

"לנו קיימת ישיבה", סיפר הגר"ר אלבז, "ישיבה לבעלי תשובה, כאן דברו על שוויון - עידוד לצבא, אני מדבר שישיבה מתמקמקת בשביל לקיים את עצמה, כאשר האנשים שנמצאים בתוכה הם בוגרי צבא, למעלה מחמישים אחוז הנמצאים בתוכה כולם שרתו, הרוב המוחלט יוצאי יחידות קרביות - שמונים אחוז, שעושים מילואים עד היום, מתוכם עשרה קצינים בכירים שנמצאים עד היום בצבא".

"כבוד המבקר", המשיך הרב אלבז ואמר, "שוויון בנטל, מדברים על שוויון בנטל, אני מוכן ללכת ולהראות באילת, כיצד אותם אנשי 'אור החיים', עושים את השוויון בנטל במסירות נפש, עם אופנועים של הצלה ועוד דברים, זה מחוק! אנחנו נקראים שחורים! מעולם לא הסתכלתי מה נמצא על הראש, תמיד חיפשתי מה רוצה האדם, גם אנשים רחוקים אנחנו אוהבים אותם, אבל אנחנו רוצים את השוויון, אם מדברים על שוויון".

הרב אלבז הוסיף ואמר בכאב: "פה מדובר, אני מדבר עכשיו על ישיבה של קרוב לשש מאות תלמידים, כאשר למעלה משלוש מאות תלמידים שרתו ביחידות קרביות, קצינים, היו חמש שנים בצבא, והם לא מגיע להם?!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר