למעלה מחצי שעה

בבית הגר"ח: מעמד פתיחת הישיבה שהתפצלה

בבית מרן הגר"ח קנייבסקי, התקיים מעמד פתיחת הישיבה החדשה שהתפצלה מהישיבה הוותיקה 'תורת רפאל', בהשתתפות הבחורים החדשים והוריהם • צפו (עולם הישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בבית מרן הגר"ח (צילום: ללא קרדיט)

מיד לאחר חג הפורים - השנה, דווח לראשונה ב'כיכר השבת', על עזיבתו של המשגיח הדומיננטי של 'תורת רפאל', הגאון רבי מרדכי שפירא. השבוע, נערך מעמד פתיחת הישיבה החדשה בבית מרן הגר"ח קנייבסקי.

במעמד פתיחת הישיבה שתפתח ב'זמן אלול' הקרוב, השתתפו, ראש ישיבת תורת זאב הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, יחד עם ראש הישיבה החדש, הגאון רבי משה לנדא, המשמש כיום כאחד מראשי ישיבת נתיבות חכמה (וולפסון).

עוד השתתפו במעמד התלמידים שכבר התקבלו לישיבה שהגיעו למעמד יחד עם הוריהם, כאשר המעמד נערך במשך קרוב לחצי שעה. "זה זמן שיא, אצל מרן הגר"ח", סיפר ל'כיכר השבת' אחד המשתתפים.

שיאו של המעמד היה כאשר המשגיח ומייסד הישיבה החדשה, הגאון רבי מרדכי שפירא, הקריא מכתב מיוחד אודות הישיבה אותו כתב מרן שר התורה.

כזכור, לפני כחודשיים, התעוררה מיני סערה בעולם הישיבות הירושלמי, כאשר נודע כי המשגיח הרב מרדכי שפירא החליט לעזוב במפתיע את ישיבת תורת רפאל, אותה הוא ייסד ביחד עם הגאון רבי חיים קוק - לפני כ-25 שנים.

לעזיבת המשגיח, נקשרו הרבה ספקולציות, שהתבררו בדיעבד כלא נכונות, ולכן הורי התלמידים, המעריכים את המשגיח, החלו במסע לחצים לפתוח ישיבה חדשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר